Cea mai mare piaţă auto europeană a fost lovită din plin de criza de cipuri! Producția a scăzut cu 35%

Înmatriculările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 35% în octombrie din cauza deficitului de cipuri continuă să afecteze producţia, potrivit informațiilor transmise de reuters.com

„Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori”, au declarat miercuri, 3 noiembrie, surse ale Reuters.

Producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor

În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand. În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie

Recent, Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%, din cauza dificultăţilor de producţie cauzate de deficitul de semiconductori.

De asemenea, pe piaţa germană ar urma să fie vândute anul acesta 3,15 milioane de mașini, a previzionat VDA, care a cerut autorităţilor să majoreze investiţiile în puncte de reîncărcare pentru maşinile electrice.

În 2020, au fost înmatriculate 2,92 milioane de autoturisme noi în Germania, un declin de 19% comparativ cu 2019, iar producţia de autovehicule a coborât la 3,5 milioane unităţi, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, conform datelor VDA.

Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.

Criza cipurilor a afectat și industria de automobile din România

Totodată, directorul de Comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, a vorbit anterior despre situația de la Dacia și cum afectează criza de cipuri industria din România.

„Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră – am trecut de 40 de zile de oprirea producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectaţi. Deci nu am putut să producem atât de mult pe cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la 6 luni un vehicul – dacă doreşti un vehicul bine echipat, îl poţi aştepta şi 6 luni.

Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare, până îşi vor primi maşinile noi”, a transmis Cristian Nevzoreanu, directorul de comunicare al Renault Group România.