Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a postat pe site informaţii despre cea mai nouă autostradă care se va construi în ţara noastră şi care va fi mai scumpă decât autostrada Transilvania.
Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni este cea mai nouă autostradă pe care Ministerul Transporturilor vrea să o construiască, dar şi cea mai scumpă dintre toate. Aceasta va avea 310,30 kilometri, iar pentru realizarea sa se vor cheltui aproape 6,140 miliarde de euro, adică aproape 20 de milioane de euro pe kilometru.
“În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic. În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV şi IX”, se arată pe site-ul CNADNR.
În prezent, autostrada este în stadiul de pregătire. Acum se efectuează studiul de fezabilitate, potrivit CNADNR. Conform fişei tehnice la rubrica “Proiectant” apar următoarele informaţii: Tronson Târgu-Mureş- Ditrău – 91.6 km – SC SEARCH Corporation SRL; Tronson Ditrău – Târgu Neamţ – 118.100 km – SC IPTANA SA; Tronson Târgu Neamţ -Ungheni – 100.6 km – SC INOCSA SL.
Această autostradă este cea mai scumpă din ţara noastră. Americanii cereau pentru construcţia autostrăzii Transilvania aproape 15 milioane de euro pe kilometru, înainte să reducă preţul la 7 milioane pe km, iar pentru autostrada Comarnic-Braşov se vorbeşte de o sumă de 17 milioane de euro pe kilometru.
Preţul maxim de execuţie pentru o autostradă amplasată pe zonă de deal nu trebuie să depăşească 5 milioane de euro pe kilometru, iar în cazul zonei de munte costul peste 6 milioane de euro, conform standardelor oficiale de cost.