Cea mai scumpă sticlă de apă din lume
Multe ape naturale îmbuteliate provin din surse unice, așa cum descrie pasionatul de apă Michael Mascha în scrierile sale despre apele naturale.
Pe lângă tipurile rare de apă de izvor, naturale, există și ape de ghețar, apă de ploaie, apă de aisberg, apă din acvifere și multe altele. Acest lucru poate crește prețul apelor, deoarece transportul, măsurile de compensare a amprentei de carbon, întreținerea purității și asigurarea durabilității surselor pot fi costisitoare.
Adesea, sunt mici afaceri de familie cărora le pasă de sursele de apă și depun eforturi mari pentru a le păstra pentru generațiile viitoare.
În unele cazuri, ambalajul poate fi singurul factor major din spatele unui preț ridicat
Ambalajul la comandă este, de asemenea, un factor important, deoarece mărcile încearcă să creeze ceva cât mai atrăgător pentru consumator, așa cum se întâmplă în cazul vinului și al băuturilor spirtoase.
În unele cazuri, în care apa în sine nu are nimic special, ambalajul poate fi singurul factor major din spatele unui preț ridicat.
Mărcile creează sticle la comandă, unice, în loc să folosească modele tradiționale de la raft. Alteori acoperă sticlele cu bijuterii sau cu opere de artă comandate special.
Listă actualizată. Iată primele zece cele mai scumpe ape îmbuteliate din lume în 2024.
1. Fillico Jewelry Water din Japonia – 1390 dolari per litru
2. NEVAS din Germania – 1180 dolari pe litru
3. Bling H2O din SUA – 219 dolari pe litru
4. Svalbarði, din Svalbard, Norvegia – 185 dolari pe litru
5. Ô Amazon din Brazilia – 110 dolari pe litru
6. Uisge Source din Scoția, Marea Britanie – 94 dolari pe litru
7. ROI din Slovenia – 59 dolari pe litru
8. MINUS 181 din Germania – 50 dolari pe litru
9. Berg din Canada – 46 dolari pe litru
10. BLVD din Tasmania, Australia – 27 dolari pe litru
Cum definim ”cea mai scumpă apă?
Definirea „prețului” unei ape îmbuteliate poate fi dificilă. Prețurile de vânzare cu amănuntul variază nu doar în funcție de țară (reflectând costurile de transport și taxele), ci și după punctul de vânzare, reflectând deciziile individuale privind marja de profit. Când ne uităm la restaurante sau hoteluri, care percep majorări mai mari pentru a-și acoperi costurile, variațiile sunt și mai mari.
Bling H2O a obținut un loc pe podiumul celor mai scumpe marci de apă îmbuteliată printr-o agresivă abordare de imagine a pieței
Apa de lux trebuie să aibă câteva calități de bază pentru a se califica pentru un preț de zeci de dolari: să fie extrasă dintr-o sursa extrem de pură și de izolată, sa fie distilată în cele mai ciudate moduri, să fie îmbogățită cu oxigen și, desigur, să aibă un ambalaj care să impresioneze. Sticlele de plastic ies din discuție.
Apa producatorului și scenaristului de la Hollywood, Kevin G. Boyd, Bling H2O, a obținut un loc pe podiumul celor mai scumpe marci de apă îmbuteliată printr-o agresivă abordare de imagine a pieței. Bling H2O este prezentă pe piață într-o ediție limitată, într-o sticlă frosted aurie sau albastru-cobalt, de forma unei sticle de șampanie.Numele brandului este scris cu cristale Swarowski, lipite manual pe fiecare sticlă.