După ce chinezii de la Geely au preluat producătorul auto suedez Volvo, lucrurile s-au schimbat în bine pentru europeni. Astfel, anul trecut, Volvo a reuşit să obţină un profit operaţional de 296 de milioane de dolari, o creştere de 236 milioane faţă de 2012. Chinezii se pregătesc acum se prezinte a doua generaţie a modelului Volvo XC90, o maşină care este burduşită cu sisteme de siguranţă.
Programat să ajungă în showroom-uri la începutul anului viitor, la un preţ de pornire de peste 50.000 de euro, Volvo XC90 va beneficia de un design futurist, o nouă gamă de motoare şi tehnologii noi.
Volvo XC90 va avea faruri mai subţiri, o nouă grilă şi lumini de zi led în forma literei T. SUV-ul suedezilor va fi primul care va beneficia de platforma cu arhitectură scalabilă (Scalable Platform Architecture – SPA), pe care vor fi construite toate modele mari de la Volvo.
Pachetul standard de dotări de securitate al noului SUV premium 4×4 cu șapte locuri va include două tehnologii de securitate în premieră mondială precum frânare automată în intersecţii şi protecţie la părăsirea accidentală a drumului.
Dotarea Safe Positioning semnifică faptul că, în cazul în care vehiculul părăsește carosabilul, noul Volvo XC90 detectează ce se întâmplă și centurile de siguranță din față se strâng pentru a menține ocupanții pe locul lor. Centurile rămân blocate, atât timp cât mașina este în mișcare.Pentru a preveni traumatismele coloanei vertebrale, scaunele sunt echipate cu amortizoare între scaun și cadrul său, acestea absorbind forțele verticale ce pot apărea atunci când vehiculul aterizează în câmp. Soluția găsită permite reducerea accelerației verticale resimțite de ocupantul scaunului cu până la o treime. Acest lucru previne rănirea coloanei, consecință gravă și relativ frecventă a acestui tip de situație.
De asemenea, XC90 este echipat cu tehnologii care ajută șoferul să evite scenariile ce implică părăsirea carosabilului: Lane Keeping Aid (Asistența la Păstrarea Benzii) angajează mai mult cuplu pe direcția asistată dacă mașina este pe cale să părăsească banda de mers neintenționat, în timp ce Driver Alert Control (Sistem de Alertare a Șoferului), o altă dotare standard, detectează și avertizează șoferii obosiți sau neatenți. Are până și funcția Rest Stop Guidance (Ghidare spre Zona de Staționare), ce direcționează șoferul spre cea mai apropiată parcare sau zonă de staționare.
Frânare automată la intersecții
XC90 este primul autovehicul din lume dotat cu tehnologii care permit frânarea automată în cazul în care șoferul virează în fața unei mașini în mișcare. Aceasta este o situație des întâlnită în intersecțiile aglomerate citadine precum și pe autostrăzi, unde vitezele sunt limitate la valori mai mari. Noul Volvo XC90 detectează o potențială coliziune și frânează automat pentru a evita accidentul sau pentru a diminua consecințele acestuia.
Noul XC90 este dotat cu o paletă largă de alte inovații în materie de siguranță. Acestea includ următoarele: protecție pre-impact în cazul coliziunilor din spate, prevenție și protecție inovatoare anti-răsturnare, Roll Stability Control (Controlul Stabilității în caz de Răsturnare), funcții de frânare automată City Safety, sistemul de Informare Unghi Mort – Blind Spot Information System , asistență la deplasarea în coloană Queue Assist etc.
Viziunea 2020
Viziunea Grupului Volvo Cars este să proiecteze mașini care să nu mai ajungă să fie implicate în accidente. Pe termen scurt, ținta este ca până în 2020 niciun ocupant al unui vehicul nou Volvo să nu mai fie ucis sau rănit. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) estimează că, anual, cca 1,2 milioane de persoane își pierd viața și peste 50 milioane sunt rănite în accidente de circulație. Se preconizează că, dacă nu se iau măsuri, aceste cifre for crește din ce în ce mai mult. Grupul Volvo este decis să preia conducerea, fiind ghidat de viziunea sa a unui viitor fără accidente.