Falsificarea kilometrajului este o problemă larg răspândită și una de siguranță în întreaga Uniune Europeană. Aceasta afectează piețele de mașini la mâna a doua și poate avea efecte negative asupra consumatorilor, mediului și siguranței rutiere.
Pentru a proteja comerțul cu mașini la mâna a doua, Parlamentul European promovează măsuri mai stricte pentru prevenirea falsificării kilometrajului.
În Belgia, kilometrajul fiecărui vehicul este verificat, apoi stocat într-o bază de date. Centrul emite un document numit Car Pass, care listează kilometrajul vehiculului la fiecare vizită. Acesta este actualizat anual. Este oficial și nu poate fi modificat. Acest sistem a redus drastic falsificarea kilometrajului în Belgia. Înregistrarea periodică a kilometrajului în cadrul inspecțiilor tehnice face parte dintr-o gamă de măsuri propuse de Parlamentul European.
Deputații cer stocarea valorilor kilometrajelor într-o bază de date securizată la nivel european. Dacă avem controlul permanent asupra kilometrajului, acesta nu mai poate fi manipulat. Prin urmare, ca prim pas, încercăm să înființăm baze de date naționale în toate statele membre. În UE, manipularea kilometrajului afectează între 30 și 50% din toate vehiculele la mâna a doua comercializate transfrontalier.
Daunele estimate asupra economiei europene sunt enorme, între 6 și 9 miliarde de euro. Aceste mașini vechi cu kilometrajul manipulat emit mai multe noxe, precum CO2, NOx și altele și, totodată, prezintă probleme de siguranță rutieră. Pentru o mai bună prevenire a fraudei, Parlamentul solicită și producătorilor de automobile să dezvolte măsuri suplimentare de siguranță împotriva manipulării kilometrajului. Între timp, numai șase țări din UE recunosc manipularea kilometrajului ca infracțiune, iar deputații cer acest lucru de la toate statele membre.