Cea mai stresantă țară pentru șoferi

Un studiu realizat de Compare The Market, care include și clasamentul global al celor mai stresante țări pentru șoferi, plasează România pe primul loc, considerând-o cea mai stresantă țară din lume.

Clasamentul celor mai stresante țări pentru șoferi se bazează pe o serie de factori cheie legați de trafic și siguranța rutieră, oferind o imagine obiectivă asupra provocărilor majore cu care se confruntă șoferii din România.

Comparația cu alte țări europene

Potrivit experților de la Compare The Market, care au realizat studiul auto, România se confruntă cu o combinație de factori care contribuie la un scor de 50,96 din 100, plasând-o înaintea altor țări europene cu provocări similare. Mai jos, o comparație între România și alte trei țări europene:

Italia (Locul 5)
Italia a obținut un scor total de 46,71, având o congestie rutieră medie de 29%, o rată a fatalităților de 5 la 100.000 de locuitori și un cost mediu al parcării de 22,77 RON pentru două ore. Deși traficul este aglomerat, calitatea drumurilor în Italia este mai bună (4,4) decât în România. Totuși, un număr semnificativ de căutări pentru „condus stresant” (15.810) arată că și șoferii italieni întâmpină dificultăți în trafic.

Bulgaria (Locul 6)
Bulgaria, vecina României, înregistrează un scor total de 44,87 și se confruntă cu o congestie rutieră semnificativă (38%) și drumuri de calitate scăzută (3,4), similar României. Cu o rată a fatalităților de 8,4 și un cost al parcării de 11,1 RON, problemele rutiere din Bulgaria reflectă realitățile regiunii est-europene. Totuși, Bulgaria ne depășește la numărul de stații de încărcare pentru vehicule electrice (334), facilitând tranziția către mobilitatea sustenabilă.

Polonia (Locul 14)
Polonia obține un scor de 40,45, cu o congestie de trafic de 39,4%, o calitate a drumurilor de 4,3 și o rată a fatalităților de 6,5 la 100.000 de locuitori. Costul parcării este mai scăzut decât în România (8,88 RON), iar Polonia dispune de 3.053 de stații de încărcare pentru vehicule electrice, mult mai multe decât România. Deși condițiile de trafic sunt mai bune decât în România, scorul ridicat arată că și șoferii polonezi se confruntă cu provocări semnificative.

Factorii care ne pun în fruntea clasamentului

România se află pe primul loc în clasament datorită aglomerației rutiere ridicate de 55%, cea mai mare dintre toate țările incluse în studiu, și a calității scăzute a drumurilor (scor 3), care reflectă o infrastructură deficitară. De asemenea, rata ridicată a mortalității (9,6 la 100.000 de locuitori) semnalează riscuri semnificative pentru șoferi și pasageri.

De asemenea, România se remarcă prin numărul limitat de stații de încărcare pentru vehicule electrice (1.972), ceea ce încetinește tranziția către o mobilitate mai ecologică.