Ceasuri premium într-un business on-line autohton

Nascuta dintr-o pasiune, afacerea ClockWise.ro propune un alt tip de shopping pentru iubitorii de ceasuri premium. Daca pana acum clientii unor astfel de produse se duceau in magazine sa isi aleaga accesoriul preferat, acum pot intra simplu pe site si comanda. ClockWise.ro a fost lansat in luna octombrie 2008, in urma unei investitii de 10.000 de dolari, investitie care a inclus si aducerea primelor doua branduri, Nooka si Alessi, au declarat Andreea Dirzeanu si Catalin Baciu, fondatorii busine

Nascuta dintr-o pasiune, afacerea ClockWise.ro propune un alt tip de shopping pentru iubitorii de ceasuri premium. Daca pana acum clientii unor astfel de produse se duceau in magazine sa isi aleaga accesoriul preferat, acum pot intra simplu pe site si comanda.

ClockWise.ro a fost lansat in luna octombrie 2008, in urma unei investitii de 10.000 de dolari, investitie care a inclus si aducerea primelor doua branduri, Nooka si Alessi, au declarat Andreea Dirzeanu si Catalin Baciu, fondatorii business-ului. Luna ianuarie a insemnat pentru Clockwise aducerea unui nou brand, Lip, printr-o noua investitie. ClockWise negociaza in acest moment acordarea de exclusivitate pentru brandurile Lip si Alessi, pentru Nooka detinand deja acest statut.

Cu toate ca cele trei branduri si-au facut intrarea pe piata intr-o perioada extrem de dificila, oficialii ClockWise sunt foarte optimisti. „Noiembrie si decembrie – primele luni de busines – au fost foarte bune. Cu toate ca actuala ciza financiara ne va afecta intr-o oarecare masura, sunt de parere ca exista si anumite sectoare care nu vor fi atinse, iar unele persoane vor continua sa cumpere”, a declarat Andreea Dirzeanu

In ceea ce priveste planurile de viitor, aceasta a subliniat ca anul 2009 va fi anul ce va marca o crestere semnificativa pentru ClockWise. „Suntem in plin proces de selectie a catorva distribuitori pentru produsele noastre, in Bucuresti dar si in provincie”, a mai adaugat Andreea Dirzeanu. Chiar daca pentru moment ClockWise se va concentra pe cresterea si promovarea celor 3 branduri pe care le are in portofoliu, ia in calcul si aducerea de noi nume. „Evident, exista un shortlist de cateva modele pe care ne-ar placea sa le reprezentam de asemenea in Romania, insa deocamdata nu stim cu cu exactitate cand si daca acest lucru se va concretiza. Ce va pot spune cu certitudine este ca intentionam sa aducem doar branduri cu design deosebit, care spun o poveste, care te determina sa gandesti altfel si sa privesti lucrurile diferit”, a mai adaugat fondatoarea afacerii.

Clientul ClockWise

Ceasurile de la ClockWise se adreseaza unui target tanar, activ, urban, mereu alert, informat si in pas cu tehnologia, de la liceeni pana la oameni ‘seriosi’, pe la 35-40 de ani. „Produsele noastre nu sunt tocmai mainstream, targeteaza o nisa foarte bine delimitata: cei care vor sa fie mereu ‘in trend’, care au un stil al lor si vor sa fie unici, sa iasa in evidenta fara sa deranjeze, fara sa fie flashy; sunt in general oameni cu mult bun gust si simt estetic, carora le place sa experimenteze”, spune oficialul companiei.

Preturile ceasurilor din portofoliul ClockWise sunt cuprinse intre 366 si 1.525 lei, facand diferenta prin designul deosebit. „Sunt produse care reusesc sa iasa in fata cu un design aparte, cu modalitati neconventionale de afisare a orei, sunt creatiile unor designeri renumiti, sunt acele produse pe care le gasesti la shopurile muzeelor de arta contemporana, in concept store-uri si la concursurile de design”, a mai adaugat Andreea Dirzeanu.

Cel mai scump produs din portofoliul ClockWise este in acest moment Lip Dark Master (foto dreapta). „Modelul Mach 2000 Chronograph Dark Master are un design clasic, retro. Creat de Roger Tallon in anii ’70, acest ceas vintage a beneficiat de un face-lift funky”, spune oficialul ClockWise. Acesta are un pret de 1.525 lei.

Procedura pentru achizitionarea unui ceas de pe ClockWise.ro este extrem de simpla. „Intri pe site, iti alegi modelul pe care vrei sa-l comanzi, completezi un formular, il trimiti si gata. Noi primim comanda, sunam clientul pentru confirmare si ii trimitem coletul prin curier”, sublinieaza Andreea Dirzeanu.

Si pentru ca produsele de nisa se adreseaza unor clienti sofisticati, ClockWise ofera posibilitatea ca acestia sa vada mai multe modele inainte de a cumpara. „Pentru ca suntem foarte flexibili si incercam sa ajutam cat mai mult clientul ii ducem mai multe produse pentru ca el sa le poata proba si alege exact ce are nevoie”, spune reprezentantul ClockWise.

Nooka, Alessi si Lip

Nooka este creatia designerului Matthew Waldman, care spune ca ideea i-a venit in timp ce privea un ceas pe peretele unui hotel din Londra si a realizat cat de putine moduri de a afisa ora s-au folosit de la inventarea orologiului si pana acum. Ca urmare, a creat designul Nooka, ce a prins foarte bine, ajungand pe mana unor vedete precum Alicia Keys, Kanye West, Lil Wayne.

Alessi este un brand italian cu istorie, dar si cu viziune. Pe langa directia sanatoasa a producerii obiectelor de calitate, Alessi s-a concentrat si pe design, investind in creatii care sa redefineasca modul in care oamenii vad si folosesc obiectele. Printre cei care si-au pus numele pe ceasurile Alessi se numara designerii Karim Rashid, Ron Arad, Piero Lissoni, Andrea Branzi, Franco Sargiani, Miriam Mirri, Jorge Pensi, Ettore Sottsass, Stefano Pirovano.

Ceasurile LIP au facut istorie inca din 1867, printre primii sai clienti numarandu-se Churchill, Eisenhower si generalul de Gaulle. Majoritatea modelelor contemporane sunt create in 1975 de Roger Tallon si Prince Francois de Baschmakoff si updatate de Prisca Briquet (designer francez, in prezent creative director la LIP), astfel incat sa poti schimba curelele si sa te joci cu diferite culori.