Odată cu apariția telefoanelor mobile, ceasurile au început să dispară treptat de la încheietura mâinii, însă o nouă eră este pe cale să înceapă, cea a ceasurilor inteligente
Vremea ceasurilor care indicau data şi ora a apus. Evident că vor exista în continuare colecţionari care vor folosi ceasuri clasice, însă cei mai mulţi vor purta la mână dispozitive inteligente, la fel de elegante. Primul ceas inteligent din lume, Pebble, a fost lansat în urmă cu doi ani de către Pebble Technology Corporation, cu ajutorul unor finanţări provenite de la utilizatorii platformei Kickstarter. Ceasul, compatibil cu sistemele de operare iOS de la Apple şi Android, se conecta prin Bluetooth la telefonul utilizatorului şi afişa mesajele text, emailurile, apelurile şi notificările de pe reţelele sociale. În scurt timp, majoritatea producătorilor de telefoane mobile au lansat ceasuri inteligente sau şi-au manifestat intenţia de a introduce un astfel de dispozitiv pe piaţă. Noutatea pe care au adus-o marii producători a fost senzorul care indică bătăile inimii şi cel care monitorizează activitatea fizică, numărul de paşi, distanţa parcursă, caloriile consumate etc. Conform statisticilor, Samsung, cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, deţine şi cea mai mare cotă pe segmentul ceasurilor inteligente, însă lucrurile se vor schimba de anul acesta, odată cu intrarea pe piaţă a americanilor de la Apple.
Principalul rival al sud-coreenilor a prezentat, luna aceasta, gama sa de ceasuri inteligente cu preţuri cuprinse între 350 de dolari şi 17.000 de dolari. Ceasul inteligent este primul dispozitiv nou lansat de companie de când Tim Cook a devenit director general Apple, în 2011. Cel mai ieftin model este Apple Sport, cu preţuri care pornesc de la 350 de dolari, versiunea mijloc de gamă va avea un preţ care porneşte de la 550 de dolari. Preţul versiunii de vârf a Apple Watch porneşte de la 10.000 de dolari. Pe lângă funcţiile clasice ale ceasurilor inteligente enumerate mai sus, cele Apple vor putea fi folosite şi ca instrumente de plată, acestea integrând Apple Pay, sistemul de plăţi mobile al companiei. Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie şi va ajunge la cumpărătorii din nouă ţări pe 24 aprilie. Potrivit analiştilor, vânzările de Apple Watch ar putea ajunge în actualul an fiscal la aproape 14 milioane de unităţi. Piaţa globală a smartwatch-urilor ar putea creşte la 28,1 milioane de unităţi în 2015, de la 4,6 milioane unităţi, Apple urmând să acapareze 55% din piaţă, estimează Strategy Analytics.
Tot anul acesta au intrat pe această piaţă şi chinezii de la Huawei. Aceştia au lansat, la târgul de telefonie mobilă de la Barcelona, Huawei Watch, care rulează pe platforma Android Wear. Ceasul, complet circular, are un ecran tactil de 1,4 inchi, acoperit cu cristale de safir şi un cadru din oţel inoxidabil rezistent la zgârieturi. Noul gadget Huawei încorporează un senzor pentru monitorizarea bătăilor inimii şi un accelerometru cu şase axe. Huawei Watch este disponibil în trei variante: auriu, argintiu şi negru.
Un alt jucător important pe această piaţă este LG care are mai multe modele în gamă cel mai nou fiind LG Watch Urbane. Acesta este un ceas de lux echipat cu accelerometru pe nouă axe, busolă, barometru, senzor ritm cardiac şi totodată rezistent la apă şi praf. Ceasul va fi disponibil anul acesta. Printre modelele care sunt deja pe piaţă şi care pot fi cumpărate din magazinele de la noi se numără Samsung Gear S, Lenovo/Motorola Moto 360, Sony Smartwatch 3, LG R sau Pebble Steel. Preţul mare este în prezent principalul motiv pentru care ceasurile inteligente nu sunt mai populare, însă analiştii sunt încrezători că în viitorul apropiat un ceas de top va costa sub 100 de euro.