Federaţia Industriei de Orologerie din Elveţia (FHS) a informat că luna trecută valoarea exporturilor de ceasuri au scăzut cu 14% în ritm anual până la 1,6 miliarde franci (1,7 miliarde dolari). În ceea ce priveşte exporturile spre Hong Kong, acestea au scăzut cu 33% până la 175 milioane franci. 

Ca urmare a scăderii cererii în Asia, unii producători elveţieni de ceasuri şi-au reorientat atenţia spre SUA, care a devansat Hong Kong pentru a deveni cea mai mare piaţă din lume. Grupul Richemont, ale cărui mărci de ceasuri își vând piesele, în medie, cu aproximativ 60.000 de dolari, a inaugurat primul său magazin din New York şi în prezent caută alte locaţii. 

În schimb, în prima lună după ce Marea Britanie a votat pentru ieşirea din Uniunea Europeană, exporturile de ceasuri elveţiene în Marea Britanie au crescut cu 13% deoarece deprecierea lirei i-a stimulat pe turişti să cumpere ceasuri mai ieftine. Directorul Swatch Group AG, Nick Hayek declara luna trecută că deprecierea lirei sterline a crescut vânzările la magazinele companiei. 

În luna iulie, Marea Britanie şi Italia au fost singurele pieţe din top 10 care au înregistrat creşteri ale exporturilor de ceasuri elveţiene. Livrările către Italia au crescut cu 9,9% luna trecută ceea ce plasează această ţară pe locul al treilea, în faţa Japoniei. Hong Kong a devenit cea mai importantă piaţă pentru ceasurile elveţiene începând din 2008.