Asia ataca cu toate fortele la CeBIT. Greii industriei din America si Europa se repliaza spre teritoriul drag lor: segmentul business.
La CeBIT, toata lumea s-a linistit, la propriu. Microsoft, asa cum marturisea pentru Capital John Lauer, vicepresedintele companiei, „nu va face niciodata pasul spre a produce hardware”.
Proiectul Origami, cel mai asteptat produs la targul mondial de la Hanovra, pe care multi il credeau fie intrarea gigantului din Redmond in competitie directa cu iPod-ul lui Apple, fie un competitor pe piata consolelor mobile de jocuri, cu atac direct la Sony PlayStation Portable, s-a dovedit a fi, cumva si una si alta, dar nimic consistent din amandoua, spre dezamagirea multora din cei prezenti la CeBIT.
De fapt, e vorba despre un mini PC, fara tastatura (dar cu posibilitatea de a conecta una, fara fir, prin standardul radio Bluetooth), cu ecran sensibil la atingere (touchscreen), cu sistem de operare Wndows Tablet PC, adaptat. Producatorii vor fi, cel putin in prima instanta, coreenii de la Samsung, taiwanezii Asus si chinezii de la Founder.
Asa cum noteaza presa, dispozitivul e o adaptare comerciala a unor sisteme similare folosite de cativa ani in medicina de urgenta de catre doctorii care trebuie sa trimita date multiple si complexe de oriunde s-ar afla. Doar ca mini PC-ul dezvoltat de Microsoft impreuna cu Intel si producatorii amintiti este capabil de facilitati multimedia, cum ar fi redarea de muzica sau filme, gratie atat sistemului de operare cat si capacitatii mari de inmagazinare pe hard-disk. Descurajator e doar pretul, intre 600 si 1.000 de dolari, in functie de producator, procesor (Intel Celeron M sau Pentium M) sau hard-disk (30 sau 60 gigabytes – aproape cat un laptop). Insa pretul e de asteptat sa scada, daca gadget-ul va fi adoptat in masa, spun oficialii Microsoft.
De altfel, produsele din ce in ce mai sofisticate la preturi tot mai acesibile imprima un nou comportament tuturor producatorilor. Daca editia trecuta a CeBIT a stat sub semnul promovarii convergentei intre sisteme si cautarile de a gasi platforme comune, editia din acest an sta sub semnul design-ului, a apropierii de consumator, daca performantele au devenit atat de asemanatoare. Asaltul chinezilor e mult mai evident, si de acestă data cu produse premium, care mizeaza pe design si pe calitatea fabricatiei. Multi producatori chinezi se asteapta sa isi dubleze vanzarile in Europa si