CEC are o lună să depună documentele de autorizare ca asigurătorător la ASF, susține ministrul de Finanțe, Adrian Câciu (PSD): „ASF va da tot concursul ca autorizațiile, respectând criteriile legale, să vină cât mai rapid și CEC să vină cât mai rapid în piață”.
Prețurile pot fi ținute sub control
„Am solicitat și ieri (luni – n.red.) CEC, o spune și acum, să se autorizeze, să își depună documentele de autorizare la ASF. În momentul în care începe procedura de autorizare, din ce am discutat cu președintele Nicu Marcu, ASF va da tot concursul ca autorizațiile, respectând criteriile legale, să vină cât mai rapid și CEC să vină cât mai rapid în piață”, spune ministrul social-democrat de Finanțe, Adrian Câciu.
Oficialul susține că, întrebat dacă România poate fi supusă unei proceduri de infringement dacă intervine pe piața liberă, „este important ca românii să fie protejați”. El afirmă că „prețurile pot fi ținute sub control, dar ASF trebuie să fie mai puternică”.
Președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, președintele PSD, afirma, vineri, 17 martie, că EximBank și CEC Bank „au obligația” să intervină pe piața RCA, după decizia ASF privind falimentul companiei Euroins.
Ce trebuie să ştie neapărat toţi asiguraţii Euroins
ASF a decis pe 17 martie să retragă autorizația de funcționare a societății Euroins România, în urma constatărilor indiciilor stării de insolvență a companiei. Consiliul a mai hotărât promovarea de către ASF a unei cereri pentru deschiderea procedurii de faliment și numirea FGA ca administrator interimar al societății.
Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a explicat ce pot face persoanele păgubite de firmele de asigurări RCA, care se află acum pe marginea prăpastiei.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizația companiei de asigurări auto Euroins, cel mai mare asigurător din România. Compania are peste 2,5 milioane de clienți. Euroins avea un deficit peste 650 de milioane de euro, în două componente care au legătură cu solvabilitatea şi capitalul minim.
Societatea se apără şi spune că decizia ASF nu a luat în calcul, de exemplu, intrarea Băncii Europene pentru Reconstrucție şi Dezvoltare în acționariat, lucru care s-a întâmplat luna aceasta.
Întrebat ce pot face persoanele păgubite, în acest moment când compania de asigurări se află la marginea prăpastiei, Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România a declarat următoarele:
„Haideți să ne gândim în felul următor și fără lipsă de modestie, trebuie să spunem atât cât sună de cinic și ciudat în situația de față, România are un sistem de garantare foarte bine pus la punct în comparație cu alte state. Autoritatea de Supraveghere, sincer, vă spun și din piață, de data asta a bubuit în ultima perioadă cu controale, cu verificări. E clar că se preocupă.