O mișcare curajoasă, s-ar putea spune, fiind vorba despre o piață cu foarte multe branduri cunoscute, dar cu un avantaj sigur: clientul face comanda online, merge în magazinele Zoot.ro, unde sunt probate produsele și, ulterior, achiziționează doar ceea ce i se potrivește. Este un model de business care, în primul an de activitate, ar putea să le aducă acționarilor companiei vânzari de 5-10 milioane de euro.
“Decizia de a intra pe piața românească de modă s-a datorat faptului că România se află printre țările a căror rată de creștere în acest domeniu, pentru următorii cinci ani, este printre cele mai ridicate din Europa Centrală și de Est. Alți factori determinanți au fost: o piață de producție deja recunoscută, rata de penetrare a internetului și mobilului ce crește vertiginos, precum și predispoziția românilor pentru achiziționarea produselor și brandurilor de calitate”, spune Ladislav Trpák, CEO Zoot.cz.
În prezent, există două magazine în București (la gradina Cișmigiu și în Pipera), urmând ca până la finalul acestui an să fie inaugurat un al treilea astfel de magazin. Planurile de expansiune ale cehilor, pentru anul 2016, includ deschiderea mai multor magazine, numite ”Cabine de Fericire”, în diferite orașe din țară.
”Produsele comandate ajung în două zile lucrătoare în punctul ales de client și sunt ținute patru zile. Clienții pot veni să le probeze și să aleagă ce le place sau pot opta pentru expedierea coletelor acasă. Lucrăm cu un curier cehesc și cu doi curieri cu activitate locală”, precizează Robert Berza, country manager Zoot și fost marketing manager al eMag.
Reprezentanții companiei mai spun că ratele de retur vor fi puțin mai mari decât cele din industrie, în contextul în care modelul de business este diferit. În afară de Fashion Days, concurenți direcți sunt și Bonprix sau ZorileStore.
În prezent, Zoot are vânzări de peste 21,5 milioane de euro în Cehia și Slovacia, deține peste 250 de branduri în portofoliu, mai mult de 250.000 de produse în depozitul central și are peste 100.000 de clienți activi. Compania a fost înființată în 2010 și relansată doi ani mai târziu în forma actuală de către Ladislav Trpák și Olda Bajer, doi antreprenori de din Cehia.
Ca parte a strategiei de dezvoltare, în afară de extindere prin magazine, acționarii companiei iau în calcul și parteneriate cu producători locali din industria de fashion. Potrivit acestora, în Spania există ateliere de familie care produc haine pentru ei.