Directiva Uniunii Europene - UE privind promovarea maşinilor nepoluante şi mai eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante și va impune o schimbare de atitudine în condus şi în general o schimbare de stil de viaţă. Constructorii importanți întâmpină deja dificultăți.
Directiva Uniunii Europene – UE privind promovarea maşinilor nepoluante şi mai eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante asupra pieţei auto globale, într-un context în care piaţa auto mondială cunoaşte deja o contracţie importantă a vânzărilor.
”De exemplu, achiziţiile publice de autovehicule uşoare cu emisii zero sau scăzute trebuie să ajungă la o pondere minimă de 18,7% în perioada de referinţă august 2021 – decembrie 2025. În directivă sunt definite clar categoriile de vehicule nepoluante, pentru fiecare categorie de motoare, în funcţie de o cantitate maximă de emisii la ţeava de evacuare, exprimate în CO2 g/km și cu stabilirea unor niveluri de emisii de poluanţi în condiţii reale de conducere, sub un procent din limitele de emisii aplicabile”, a declarat Florin Tudor, un partener al platformei auto online Masinipestoc.ro, citat de news.ro.
El a atras atenţia că piaţa auto mondială cunoaşte deja o contracţie importantă, în contextul unui război comercial şi al Brexit-ului.
”Experţii estimează că piaţa mondială va scădea cu 91 milioane de vehicule în 2020, războiul comercial americano-chinez şi Brexit fiind factori importanţi care frânează cererea auto mondială. În Europa, noile reglementări cu privire la emisiile de CO2 vor influenţa producţia de motorizări diesel. În acelaşi timp, investiţiile în schimbarea tehnologiei şi în inovaţie sunt importante, cu un impact la fel de important asupra calculelor de profitabilitate”, a spus Tudor.
Un bun exemplu este şi salonul auto de la Frankfurt, unde mai mulţi constructori importanţi au ales să nu participe, având în vedere toate aceste tendinţe.
Referitor la autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride), el a subliniat că acestea au o creştere de vânzări semnificativă în acest an, dar rămân la o pondere care rămâne însă destul de mică în ansamblul pieţei, de 3,8%.
”Programul Rabla Plus a avut o contribuţie importantă la creşterea achiziţiilor din acest segment, dar mai este mult de lucru până la crearea unei infrastructuri ajustate unei autonomii de 300 km, de exemplu. Iar achiziţia unui autovehicul electric presupune o schimbare de atitudine în condus şi în general o schimbare de stil de viaţă, care include grija pentru mediu”, a mai spus sursa citată.
”În ceea ce priveşte motorizările, este evidentă preferinţa pentru cele de capacitate mică şi cu putere mare, în special benzină. Un exemplu ar fi o motorizare turbo pe benzină de 1332 cmc care, în diverse variante de putere (de la 100 la 163 CP), se poate regăsi la nu mai puţin de 6 mărci diferite: Renault, Mercedes, Nissan, Dacia, Fiat, Jeep”, a spus Tudor.