Cu pneuri neadecvate sau neînlocuite la timp, conducătorii auto se expun frecvent riscurilor ridicate de neadecvarea la condiţiile de drum, avertizează experţii Goodyear.
An de an schimbările de anotimp aduc o serie de provocări conducătorilor auto din zonele cu climat temperat continental. Dacă la începutul toamnei vremea şi condiţiile de drum se înrăutăţesc dramatic, la începutul primăverii încep ploile abundente, temperaturile cresc din ce în ce mai mult, astfel că în miezul verii asfaltul se încinge foarte mult, temperaturile la sol ajungând în unele situaţii la peste 70 de grade Celsius.
În oricare dintre aceste condiţii riscul de a avea un accident creşte. Beneficiile de siguranţă ale rulării cu anvelope de vară încep deja de la şapte grade Celsius. Peste şapte grade Celsius, proprietăţile anvelopelor de iarnă încep să nu mai fie de folos, ele fiind pregătite pentru a rula în condiţii specifice de drum cu zloată, cu zăpadă, cu gheaţă şi poliei.
Odată ce temperaturile au început să crească, conducătorii auto trebuie să îşi pregătească maşinile pentru a rula pe carosabile din ce în ce mai fierbinţi şi cu bălţi specifice sezonului cald. Aspecte extrem de importante în lunile de primăvară-vară rămân acvaplanarea şi aderenţa pentru viraje sigure. De aceea echiparea cu anvelopele potrivite este esenţială.
Cu pneuri neadecvate sau neînlocuite la timp, conducătorii auto se expun frecvent riscurilor ridicate de neadecvarea la condiţiile de drum. Temperaturile din ce în ce mai ridicate pe care le atinge asfaltul în sezonul cald riscă să erodeze anvelopele de iarnă şi să le facă să îşi piardă aderenţa pe suprafeţele de drum, chiar şi atunci când acestea nu impun dificultăţi la rulare.
Testele realizate pe carosabil umed şi uscat în sezonul primăvară-vară au arătat că beneficiile anvelopelor de vară sunt enorme. De exemplu, o maşină echipată cu anvelope de vară, frânează mult mai repede şi opreşte după distanţe mult mai mici decât o maşină echipată cu anvelope de iarnă. De asemenea aderenţa la viraje este mai mare, iar rezistenţa la acvaplanare e considerabil sporită. Aşa cum anvelopele de iarnă se comportă mult mai bine la temperaturi joase faţă de anvelopele de vară, tot astfel anvelopele de vară îşi realizează punctul de optim şi se comportă mult mai bine la temperaturi ridicate.
De asemenea, echiparea maşinii cu anvelope specifice sezonului creşte atât siguranţa în trafic, cât şi durata de viaţa a anvelopelor.
La nivel european procentul conducătorilor auto care îşi echipeazã maşinile cu anvelope speciale în funcţie de sezon variază de la mai puţin de şase procente în Italia la 87 de procente în Austria sau aproape o sută de procente în ţările scandinave. Dar piaţa creşte constant.
Căutând ca o anvelopă de vară să respecte o serie de caracteristici şi să ofere o serie de beneficii, 80% din consumatori se aşteaptă ca anvelopele lor de vară să fie extrem de bune atât pe suprafeţe umede şi alunecoase, cât mai ales să reziste şi să ruleze excelent pe carosabil moale şi cu o temperatură extrem de mare.
Un procent semnificativ din totalul conducătorilor auto din ţările europene doresc anvelope care să nu se uzeze în condiţiile rulării la temperaturi foarte mari, în timp ce un alt procent de consumatori doreşte ca anvelopele să nu îşi piardă proprietăţile la temperaturi de peste 60 de grade Celsius la nivelul solului.