Potrivit unei informări de presă transmise de Ministerul Justiției, persoanele interesate să ocupe o funcție de procuror european delegat în România își mai pot depune candidaturile până la data de 7 ianuarie 2021, inclusiv.
Totodată, potrivit sursei citate, dosarele depuse vor fi analizate de Comisia de selecție, iar rezultatele verificării vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiției, Consiliului Superior al Magistraturii şi al Ministerului Public.
Interviul va avea loc în perioada 25-28 ianuarie 2021, perioadă ce poate suferi modificări în funcție de numărul candidaților și de modalitatea de desfășurare a interviului.
Cum se va face evaluarea
În ceea ce privește evaluarea candidaților, acest lucru se face pe baza aspectelor relevante rezultate din susținerea interviului, din analiza documentelor depuse de către candidat cu privire la experiența practică relevantă, precum și a altor aspecte verificabile rezultate din activitatea sa profesională.
La finalizarea interviurilor, Comisia de selecție va selecta candidații pentru ocuparea celor 15 posturi de procurori europeni delegați, precum și 5 propuneri de rezervă. Data începerii activității în calitate de procuror european delegat în România va fi stabilită urmare procedurilor specifice în cadrul EPPO.
De menționat este faptul că pe 11 decembrie 2020, Ministerul Justiției a anunțat declanșarea procedurii de selecție a candidaților pentru funcția de procuror european delegat în România.
Potrivit anunțului MJ, candidaturile pot fi depuse până la data de 7 ianuarie, iar interviurile urmează să se desfășoare în perioada 25-28 ianuarie, urmând ca rezultatele să fie anunțate pe 29 ianuarie.
Legat de cerințele de selecție, candidații trebuie să fie procurori cu o vechime în funcție de minimum 12 ani, cu grad profesional cel puțin de parchet pe lângă tribunal, să aibă experiență practică relevantă și să cunoască limba engleză.