Primul loc a fost ocupat de indianul Nikesh Arora, fostul director al grupului tehnologic japonez SoftBank, cu un pachet salarial de opt miliarde de yeni, reprezentând 76 milioane de dolari. Pe locurile doi şi trei sunt americanii Joseph DePinto – şeful Seven & i Holdings, cu 2,18 miliarde de yeni şi Ronald Fisher, director în cadrul SoftBank, cu 2,09 miliarde de yeni, iar pe locul patru se află brazilianul Carlos Ghosn, şeful Nissan, cu un pachet salarial de 1,07 miliarde de yeni.
"În mod tradiţional, angajaţii niponi se aşteaptă să rămână la o companie, iar salariile lor să crească în funcţie de vechime şi mai puţin în funcţie de performanţe. Străinii nu se încadrează în acest sistem", a afirmat Ryota Kimura, director al Japan Exchange Group Inc.
Unele companii nipone au renunţat la salariile modeste pentru a atrage angajaţi străini. Arora a fost recrutat de SoftBank de la gigantul american Google şi a devenit în 2014 unul dintre cei mai bine plătiţi şefi din lume, cu un pachet salarial de 16,6 miliarde de yeni, un record pentru Japonia. Un sfert din pachetul lui salarial din 2015 a fost format din acţiuni şi restul numerar, destul de neobişnuit în Japonia, unde majoritatea pachetelor salariale ale directorilor sunt oferite în totalitate în numerar.
SUA sunt la polul opus, în medie directorii companiilor incluse în indicele S&P 500 primind 60% din pachetele salariale în acţiuni, în funcţie de performanţele companiilor, conform datelor Bloomberg.
Cele mai mari pachete salariale ale unor directori născuţi în Japonia au fost acordate şefului Fanuc Corp, Yoshiharu Inaba – 690 milioane de yeni, şi directorului general al Sony Corp, Kazuo Hirai – 513 milioane de yeni. Aceşti se află pe locurile opt şi nouă în topul celor mai bine plătiţi directori din Japonia în 2015.
Carlos Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este şi directorul general al alianţei Renault-Nissan. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES