Cei mai bogaţi oameni din mass-media

Sorin Ovidiu Vîntu - 850-900 milioane dolari Anul acesta a fost marcat de investiţiile de peste trei milioane de euro în relansarea postului Realitatea TV şi de peste două milioane de euro într-un post de business şi o agenţie de ştiri. De asemenea, Sorin Ovidiu Vîntu a preluat grupul de presă Caţavencu şi a investit şi în reviste noi. Familia Păunescu – 830-850 milioane dolari Casa de producţie de filme Mandragora a realizat pelicula „Moartea domnului

Sorin Ovidiu Vîntu – 850-900 milioane dolari
Anul acesta a fost marcat de investiţiile de peste trei milioane de euro în relansarea postului Realitatea TV şi de peste două milioane de euro într-un post de business şi o agenţie de ştiri. De asemenea, Sorin Ovidiu Vîntu a preluat grupul de presă Caţavencu şi a investit şi în reviste noi.

Familia Păunescu – 830-850 milioane dolari
Casa de producţie de filme Mandragora a realizat pelicula „Moartea domnului Lăzărescu“, înregistrând un mare succes atât la public, cât şi în rândul criticilor. Prin intermediul uneia dintre companii, Spet, ce se ocupă şi de shipping, transport de marfă şi gestionarea porturilor de la Dunăre, Păunescu este acţionar majoritar la postul de televiziune B1TV şi la cotidianul „Curierul naţional“.

Fraţii Micula – 750-770 milioane dolari
Centrul Naţional Media, deţinut de fraţii Micula a primit în acest an o ofertă, în valoare de 150 de milioane de euro, de la o bancă de investiţii, pentru vânzarea unuia dintre posturile de televiziune. Oferta a fost refuzată, astfel că trustul include în continuare posturile Naţional TV, N24, Naţional FM, Favorit TV şi ziarul Realitatea Românească.

Familia Voiculescu – 500 milioane dolari
Retras din afaceri din 2001, Dan Voiculescu a împărţit acţiunile pe care le deţinea în grupul de firme între cele două fiice ale sale, ce au achiziţionat, în nume personal, pachetul majoritar într-o agenţie de ştiri. Printre cele mai importante realizări ale grupului Voiculescu în ultima perioadă se numără lansarea postului TV „Euforia“, dezvoltarea postului de ştiri „Antena 3“ şi pregătirea pentru lansarea postului „Antena 2“, dar şi a unor noi reviste.

Adrian Sârbu – 97-100 milioane dolari
La începutul anului, compania americană de media Central European Media Enterprises (CME) l-a numit pe Adrian Sârbu la conducerea operaţiunilor trustului din România, Cehia şi Slovacia. CME a cumpărat încă cinci procente deţinute de Sârbu la compania MediaPro International, într-o tranzacţie de aproximativ 27 de milioane de dolari.

Cristian Burci – 95-100 milioane dolari
Pe lângă afacerile pe care le desfăşoară în domeniul publicităţii, mass-media a legat numele lui Cristian Burci, în calitate de consultant, şi de intrarea pe piaţa autohtonă a grupului Dogan Yayin Holding, cea mai mare companie de media din Turcia. Dogan Media International, firma înfiinţată de turci în România, a obţinut licenţa pentru un post TV de divertisment – Kanal D, ce va fi lansat în toamna acestui an.

Anca Vlad – 95-100 milioane dolari
Acţionar majoritar al grupului de firme Fildas, ce a încheiat anul 2005 cu o cifră de afaceri de 163 de milioane de dolari, Anca Vlad deţine şi postul de televiziune „Senso TV“, dar şi grupul de presă Tonica, ce publică revistele „Tonica“, „Slab sau Gras“ şi „Farmacia ta“.

Silviu Prigoană – 70-80 milioane dolari
La începutul anului, Silviu Prigoană a lansat televiziunile Meteo TV şi Sigma TV, ce s-au adăugat postului de muzică Taraf TV. El este şi acţionar al posturilor Etno TV, TV Sport şi Teleshop 24, convins fiind că viitorul aparţine televiziunilor de nişă.

Valeriu Lazarov – 50-55 milioane dolari
Proprietar al mai multor companii de producţie media, printre care La Dolce Vita Production, Prime Time World Broadcast şi Sagitarius Communication, Valeriu Lazarov a avut succes la televiziunile din România cu telenovela „Secretul Mariei“, dar şi prin emisiunile „Din dragoste“ (Antena 1), „Iartă-mă“ (TVR 1), „Surprize, surprize“ (TVR 1), „Ciao, Darwin!“ (Antena 1) şi „Geniali“ (Antena 1).