Conduc firme cu cifre de afaceri cu multe zerouri și au în subordine sute sau mii de angajați. Pentru a fi Chief Executive Officer este adevărat că ai nevoie de spirit antreprenorial, însă ai nevoie și de creativitate, muncă multă și spririt competițional. Principala responsabailitate a CEO-ului este că recunoască în timp util oportunitățile și riscurile pentru compania pe care o conduce și să dezvolte strategii de maximizare a oportunităților și de evitare a riscurilor. Acestea sunt doar câteva dintre calitățile și responsabilitățile celor mai buni manageri, care s-au remarcat anul trecut având rezultate semnificative.

Citiţi şi: Managerii performanți, premiați de CAPITAL

ÖMER TETIK, Director General Banca Transilvania

Deși 2015 a fost un an plin de provocări pentru bănci, Banca Transilvania, ale cărei operațiuni sunt conduse din 2013 de Ömer Tetik , a reușit să obțină un profit record de 2,4 miliarde de lei. Acesta este doar unul dintre indicatorii care fac din 2015 cel mai bun an pentru BT. Anul trecut, Banca Transilvania și-a consolidat prezența pe piață prin preluarea Volksbank și a avut o contribuție majoră la dezvoltarea mediului de afaceri autohton, prin produsele și serviciile oferite clienților, numărul acestora majorându-se cu peste 14%. Un rol important în obținerea acesteor rezultate l-a avut Omer Tetik. În vârstă de 42 de ani, bancherul este cetățean român, de origine turcă, născut în Germania. El a abolvit Faculty of Economics – Middle East Technical University, din Ankara și vorbește fluent 4 limbi, inclusiv româna. Ömer Tetik a fost numit în funcția de conducere a Băncii Transilvania după vreme îndelungată de căutări în care consiliul de administrație al băncii, condus de Horia Ciorcilă a vrut să găsească un CEO care să fie compatibil cu viziunea instituției financiare.

NICOLAS MAURE, Director General Automobile Dacia

Deja fost director general al Automobile Dacia, pentru că din aprilie va prelua poziția de CEO al AvtoVAZ, francezul Nicolas Maure a condus destinele Automobile Dacia începând din 2014. În aceşti ani petrecuți la cârma companiei, oficialul a reușit să țină în frâu pretențiile sindicatelor și să asigure atât de necesară competitivitate a uzinei de la Mioveni în lupta cu noua și moderna fabrică Renault din Maroc. Cum nu era pentru prima dată în România – între 2006 și 2008, fiind director al Uzinei Mecanice Dacia – Nicolas Maure a știut să se facă respectat și iubit de angajați, iar deciziile sale au creat premisele unei noi dezvoltări a afacerilor. În plus, în perioada în care a ocupat funcția de director general, acesta a supervizat intrarea uzinei Automobile Dacia în era automatizării, proces aflat în plină desfășurare la Mioveni.

SORIN GREU, CEO Bog’Art

După absolvirea Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti în 1996, Sorin Greu a început să lucreze în cadrul Bog‘Art ca şef de şantier. El a avansat, pe rând, în poziţia de director de producţie în 2000, director executiv în 2002 şi a devenit directorul general în 2004. În tot acest timp el s-a specializat în management, urmând programele „Professional MBA Project and Process Management“, din cadrul Vienna University of Economics and Business Administration, şi „GM Master Class Academy“, organizat de CBC România. Sub conducerea lui Sorin Greu, Bog‘Art a ajuns cel mai mare constructor cu capital românesc şi al doilea pe întreaga piaţă, după austriecii de la Strabag. Compania a avut în 2014 de afaceri de peste 131 mil. euro. Spre deosebire de marii constructori din România, Bog‘Art îşi obţine contractele, în principal, din mediul privat.

DAVID HAY, CEO AFI Europe România

Fără acces direct la banii strânşi pe bursă, cum au principalii săi concurenţi, David Hay s-a bazat numai pe bănci pentru a dezvolta afacerile AFI Europe în România, în ultimii cinci ani de când conduce compania. Într-o perioadă scurtă de timp, el a reuşit să împrumute peste 300 mil. euro, la active operaţionale cu o valoare dublă. David Hay a bătut anul trecut palma cu retailerul franco-belgian Cora pentru un teren de 4 hectare din Braşov. AFI Europe a plătit pentru locul fostei fabrici Hidromecanica circa 10 mil. euro şi se pregăteşte să demareze în acest an construcţia celui de-al treilea său mall din România. Noul proiect va avea 45.000 mp, adică aproximativ jumătate din suprafaţa AFI Palace Cotroceni, şi va implica o investiţie de 60-70 mil. euro. Trecerea la noul proiect vine în contextul în care, compania tocmai a finalizat construcţia celor cinci clădiri de birouri care flanchează mallul din Cotroceni.

IULIAN STANCIU, Director General eMag

Iulian Stanciu este unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri români. Prima afacere a pornit-o într-un mic apartament dintr-un bloc de pe bulevardul Magheru, un magazin în care vindea calculatoare. În prezent, Stanciu deţine peste 25% din acţiunile retailerului online eMAG, unde este director general şi deţine integral Network One Distribution, cel mai mare distribuitor IT&C din România. Network One Distribution desfăşoară operaţiuni pe pieţele din Europa de Est şi are o reţea de peste 3.000 de clienţi. Prin această din urmă companie Stanciu controlează şi retailerul electro-IT Flanco. Obiectivul lui Iulian Stanciu la cârma eMAG este atingerea unei cifre de afaceri de un miliard de euro până în 2018. Compania a avut în 2014 afaceri de aproape 300 de milioane de euro.

DAN OSTAHIE, CEO Altex România

Compania Altex a împlinit 23 de ani de la înfiinţare. Dan Ostahie, proprietarul companiei, a început afacerile în 1991, imediat după terminarea facultăţii, importând televizoare second-hand din Elveţia. Primul magazin Altex a fost inaugurat în anul 1992 la Piatra Neamţ. Anul trecut, compania a înregistrat afaceri de 433 milioane de euro, cu peste 100 de milioane de euro mai mult decât în 2014. Retailerul a ajuns la o rețea de 109 magazine Altex și Media Galaxy și un portofoliu de 20.000 de articole electro-IT. Numărul de angajaţi, în prezent, este de 2.642, dintre care 1.775 de persoane lucrează pentru Altex, iar 867 pentru Media Galaxy. În 2015, grupul a ajuns la o suprafață totală de vânzare de peste 120.000 mp. Anul acesta vor fi inaugurate între 5 şi 10 magazine.

FLORIN TALPEȘ, CEO Bitdefender

Încă din anul 2001, Bitfefender este unul dintre liderii industriei de securitate. În fiecare zi, tehnologia Bitdefender protejează datele digitale pentru 500 milioane de utilizatori individuali și companii din întreaga lume. Cele mai recunoscute organizații de testare internaționale și firme de testare software de renume mondial recunosc produsele Bitdefender ca fiind cele mai eficiente soluții din lume. Deşi compania are birouri în întreaga lume, tot ce ţine de cercetare şi dezvoltare se realizează în România, de angajaţi români. Bitdefender are centre de dezvoltare în cele mai mari oraşe din ţară precum Bucuresti, Iaşi, Timişoara, Cluj şi va inaugura alte două anul acesta, unul dintre ele la Craiova. Omul de afaceri afirmă că Bitdefender se va lista la o bursă în viitor şi nu exclude nici atragerea unui investitor străin.

NICOLAE MARCU, CEO MedLife

Nicolae Marcu deține, împreună cu fratele său Mihai Marcu și cu Mihaela Cristescu, cea mai mare companie din industria medicală privată. MedLife s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, una dintre direcțiile principale fiind reprezentată de achiziții. Prima tranzacție a fost făcută în 2010, când a cumpărat 80% din grupul Policlinica de Diagnostic Rapid din Brașov. Achiziția a depășit valoarea de 3 milioane de euro, fiind cea mai importantă operațiune de cumpărare a unui furnizor medical local din România, derulată de un alt operator local de profil. Din 2010 și până în prezent, MedLife a derulat nouă tranzacții de preluare a unui operator local, șase dintre acestea fiind anunțate în ultimele 12 luni. Adițional proiectelor de achiziție, MedLife va continua să își extindă operațiunile și prin proiecte de tip green field. Astfel, compania intenționează să își extindă rețeaua de hyperclinici cu două unități noi, dar și rețeaua de spitale cu o nouă unitate de mari dimensiuni. ​

MIKAEL FREDHOLM, CEO World România și Serbia

Mikael Fredholm este partener și CEO al World Class România din februarie 2014, având peste 14 ani experiență în planificare strategică, consultanță în management și identificarea oportunităților de afaceri. Originar din Suedia Mikael Fredholm, s-a alăturat echipei World Class în 2004, când s-a mutat la București, pentru a pune bazele celui de-al doilea club al brandului, în cadrul Radisson Blu Hotel. Doi ani mai târziu, a fost numit Country Manager al World Class România, iar în 2010 – CEO al World Class International. În 2014, Mikael Fredholm a achiziționat World Class România, în urma unei tranzacții de buyout, de la compania-mamă, World Class International. În anul 2015, World Class România și-a consolidat poziția de lider în industria de fitness din România. Compania a continuat strategia de extindere și a deschis opt noi centre de fitness, atât în București, cât și în țară, în urma unor investiții de 8 milioane de euro, reușind astfel o creștere a numărului de membri cu 30%.

BOGDAN PADIU, CEO Teamnet Group

Sub conducerea lui Bogdan Padiu, grupul Teamnet, care are în prezent 800 de angajați, și-a consolidat permanent poziția la nivel regional și a înregistrat o creștere constantă în ultimii cinci ani, depășind pragul de 100 de milioane de euro în 2015. Mai mult, Teamnet a fost inclus anul trecut, pentru al optulea an consecutiv, în clasamentele regionale Deloitte. Bogdan Padiu a atras noi investiții din partea acționarilor grupului – International Finance Corporation -, precum și noi parteneri strategici ca Airbus, Acibadem, NEC Corporation sau Orange România, în proiecte de robotică, cloud, medical și R&D. Bogdan Padiu a fondat Teamnet în 2001, după absolvirea Academiei de Studii Economice din București.

 

 

 

CATEGORII PREMII DE EXCELENŢĂ ÎN MANAGEMENT
Categorii principale
1. Cel mai bun CEO – marele premiu
2. Cel mai bun manager financiar
3. Cel mai bun manager comercial
4. Cel mai bun HR manager
5. Cel mai bun manager juridic
6. Cel mai bun manager de marketing / PR / Public Affairs

Premii speciale
7. Cel mai bun responsabil CSR
8. Cel mai bun coordonator al unui proiect de dezvoltare
9. Premiu pentru coordonarea unei tranzacţii importante
10. Premiu pentru coordonarea unei noi intrări pe piaţă.