Cum ar arăta companiile fără departamente speciale de marketing, comunicare şi relaţii publice?
Practic existenţa lor ar fi necunoscută publicului larg, spun experţii. Ei bine, nu trebuie să fii specialist ca să înţelegi că, astăzi, nicio companie nu îşi mai permite să nu investească în oameni care să o ajute să se promoveze, să se vândă, să găsească parteneri şi clienţi şi să-şi crească profitul. Ba mai mult, jucătorii mari fie creează echipe atent selectate, coordonate de o persoană foarte capabilă, fie cumpără serviciile unei agenţii care să le pună la punct promovarea. În acest număr, vă prezentăm managerii care au avut un rol cheie în cadrul companiilor pe care le reprezintă.
Nominalizaţii acestei categorii au fost: Gilda Lazăr – JTI România, Moldova Şi Bulgaria, Nina Brătfălean – Bmw Group România, Carmen Căpitănescu – Media Galaxy, Mihaela Păduroiu – Rcs&Rds, Dorian Dumitrescu – Arcelormittal Galaţi, Angelica Barbu- Cez România, Mirel Dediu – Mercedes-Benz România, Maria Stancu –KPMG România, Simona Panait – Samsung Electronics, Mihnea Anastasiu –PWC România.
Locul I: Gilda Lazăr – director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova şi Bulgaria
ste unul dintre cei mai vechi şi cunoscuţi specialişti în comunicare. De aproape două decenii conduce departamentul de Corporate Affairs şi comunicare al JTI România, după ce s-a făcut remarcată în media, având o bogată experienţă în jurnalism si comunicare. De asemenea, este profesor asociat la Facultatea de Litere a Universităţii Bucureşti, unde susţine cursuri de Corporate Affairs şi Corporate Social Responsibility. În trecut, a fost reprezentant al „National Forum Foundation” pentru ECE şi purtător de cuvânt al Ministerului Român al Afacerilor Externe. „Reprezint o multinaţională. Producem pentru 56 de ţări, exportăm 75% din producţie. Însă avem peste 1.000 de angajaţi români“, a declarat Gilda Lazăr, la primirea premiului, ănmânat de Ioana Erdei, prin redactor-șef adjunct al revistei Capital.
Locul II: Mirel Dediu – Corporate PR/Communications, Marketing & PR Mercedes-Benz România
Absolvent al Facultăţii de Știinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, Mirel Dediu a lucrat mai întâi într-o agenţie de relaţii publice. Din ianuarie 2013, s-a alăturat echipei Mercedes-Benz din România, unde are în grijă imaginea, marketingul şi comunicarea pentru mărcile Mercedes-Benz, smart, Mercedes-AMG. Acesta a avut în grijă campanii precum She’s Mercedes – pentru promovarea femeilor ambiţioase, Unplugged Artists – dedicată maşinilor electrice şi hibride, precum şi susţinerea TIFF, unde Mercedes-Benz este maşina oficială.
Locul III: Angelica Barbu, manager PR, Brand şi Marketing CEZ România
sursa foto
S-a alăturat grupului ceh din România în urmă cu 11 ani, pe pozitia de specialist în comunicare. În doar câţiva ani a devenit şef birou PR şi Brand, iar din 2014 deţine funcţia de Manager PR, Brand si Marketing, unificând astfel toate activităţile de comunicare externă ale Grupului CEZ în Romania. De-a lungul celor aproape 11 ani a activat în toate sectoarele de activitate, inclusiv comunicare internă şi CSR. „Aş împărţi acest premiu în două: jumătate l-aş acorda companiei, şi jumătate clienţilor noştri. Şi vreau să vă asigur că veţi vedea industria de energie mai mult în advertising şi în comunicarea directă cu dumneavoastră“, a declarat aceasta, la primirea premiului“.