Ce s-ar face companiile fără departamente speciale de marketing, comunicare și relații publice? „Aproape că nu ar exista“, spun cunoscătorii.
Ei bine, nu trebuie să fii specialist ca să înțelegi că, astăzi, nicio companie nu își mai permite să nu investească în oameni care să o ajute să se promoveze, să se vândă, să găsească parteneri și clienți și să-și crească profitul. Ba mai mult, jucătorii mari fie creează echipe atent selectate, coordonate de o persoană foarte capabilă, fie cumpără serviciile unei agenții care să le pună la punct promovarea. Oricum ar fi, un lucru este sigur: bugetele pentru aceste departamente s-au dublat în ultimii ani. Lucru observat, de altfel, și în 2015, care a adus schimbări semnificative în ograda multor firme, indiferent de sector. În acest număr, vă prezentăm managerii care au avut un rol cheie în cadrul companiilor pe care le reprezintă.
ANDREEA MIHAI
Marketing Manager Carrefour România
Inovație și dezvoltare. Sunt două dintre principalele axe pe care s-a concentrat Carrefour România în 2015, un rol cheie avându-l Andreea Mihai, Marketing Manager. Cu un scop clar definit, acela de a dezvolta partenerite cu foarte mulți parteneri locali și de a promova cât mai multe produse noi, Carrefour România poate trece astăzi drept unul dintre cei mai importanți retaileri din piața locală. Compania a continuat să dezvolte prin deschiderea de magazine, investind puternic în tot felul de campanii. Cifrele arată că este unul dintre cei mai mari consumatori de publicitate radio, numai în primele șapte luni ale anului trecut bugetul fiind de 3,54 milioane euro (rate card).
Ionuț Stanimir
Director de Comunicare BCR
Absolvent al SNSPA, specializat în Politologie și Sociologie și mai apoi în Comunicare și Relații Publice, Ionuț Stanimir a ocupat, în perioada 2006-2010, funcția de purtător de cuvânt al Erste Group Bank în Viena. Ulterior, s-a alăturat BCR, deținând postul de Șef de Comunicare Externă. Din ianuarie 2013, el ocupă funcția de Director de Comunicare al celei mai mari bănci din România. Anul trecut, Ionuț Stanimir a coordonat comunicarea programului de transformare al BCR, definitivarea strategiei de CSR axată pe educație și leadership civic, și toate programele comerciale majore ale BCR, printre care amintim schimbarea creditării în lei, programul Scade Rata, derulat în a doua parte a anului trecut, și strategia Customer Experience a BCR.
AMALIA ANGHEL
Manager Comunicare Corporate GDF SUEZ Energy România
Anul trecut s-au împlinit 10 ani de la intrarea pe piața românească a GDF Suez. În toată această perioadă, Amalia Anghel a fost persoana responsabilă de partea de comunicare. Aniversarea celor 10 ani de prezență a GDF Suez, în România, a culminat cu campania de rebranding GDF Suez devine Engie. Schimbarea de marcă a fost însoțită și de o schimbare de poziționare, realizată într-un context în care domeniul energiei este marcat de schimbări, iar tranziţia energetică devine o prioritate la scară mondială ce presupune reducerea consumului energetic prin eficienţă energetică, digitalizarea informaţiei şi dezvoltarea energiilor nepoluante. Campania de comunicare a rebranding-ului a fost derulată, în a doua parte a anului trecut, pe toate canalele media: TV, outdoor, internet, radio și presă scrisă.
MIHAELA UNGAR
Directorul Diviziei de funcțiuni subordonate CEO KMG Internațional
Cu peste 20 de ani de experință, Mihaela Ungar s-a alăturat KMG International Group în 2013, ocupând funcţia de Director de Marketing şi Comunicare, urmată de funcţia de Director de Marketing şi Retail. În prezent, coordonează departamentele: Marketing, Relaţii Publice, Comunicare Internă, Resurse Umane şi Cancelarie. Anul trecut, strategia de marketing a grupului a fost concentrată pe interacțiunea cu consumatorul, adică pe gama de carburanți Efix, noile stații Rompetrol și serviciul de plată la pompă Fill&Go. Toate aceste direcții au fost apreciate de clienți, compania înregistrând un trend ascendent privind consumul mediu lunar (14%), notorietatea brandului Efix și poziționarea acestuia ca leader în rândul brandurilor de carburanți.
MIHAELA FILIP
Public Relations Manager Bitdefender
Prezentă de patru ani în echipa Bitdefender, Mihaela Filip a coordonat proiecte importante, cu mare impact la public. Numai anul trecut, cel mai răspândit brand românesc la nivel mondial a derulat, alături de MSLGROUP The Practice, campania de brand „Bitdefender – Inteligență din România“. Tehnologiile românești create de companie, care protejează peste 500 de milioane de utilizatori, au câștigat numeroase premii la nivel internațional. Un alt proiect important coordonat de Mihaela Filip a fost cel prin care Bitdefender susține antreprenoriatul în IT, campanie în parteneriat cu TechHub.
SIMONA ILIESCU
Marketing Manager MedLife
Cu o carieră bine definită, Simona Iliescu se ocupă de tot ce înseamnă „marketing“ în echipa MedLife. A dezvoltat proiecte mari pentru unul dintre cei mai cunoscuți operatori de servicii medicale private din România și a lucrat în parteneriat cu agenții specializate pe dezvoltarea de produse, cât și pe campanii de imagine. Anul trecut, compania a investit mult în servicii de marketing și comunicare, în contextul în care a făcut mai multe achiziții la nivel regional. În plus, investițiile s-au concentrat și pe deschiderea de noi clinici și spitale. În total, investițiile principalei companii deținută de omul de afaceri Mihai Marcu au fost de circa 10 milioane euro în proiecte de tip green field și achiziții.
MIHAELA MUREȘAN
Marketing Manager IKEA
De mulți ani, Mihaela Mureșan a avut un rol imporant în cadrul companiei IKEA România. Cu o experiență de 15 ani în marketing și comunicare, Mureșan a lucrat în media și retail. Totodată, a lansat branduri noi pe piața românească, dar și în străinătate, unul dintre cele mai cunoscute fiind IKEA. De altfel, compania a investit mult în campanii de promovare și lansări de produse noi, în fiecare an. IKEA a intrat direct pe piața românească în 2010 când a cumpărat cu circa 30 mil. euro magazinul deschis de omul de afaceri Gabriel Popoviciu în franciză, în 2007. Grupul suedez este controlat de miliardarul Ingvar Kamprad şi de familia sa.
DANIEL BELU
Marketing Manager LEMET
Acum aproape 10 ani, Daniel Belu a renunțat la un job într-o agenție de media și s-a angajat la producătorul de mobilă Lemet. Din poziția de director de marketing el a contribuit la dezvoltarea afacerilor companiei, care astăzi a ajuns unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească de profil. Jobul lui Daniel Belu constă în coordonarea campaniilor de marketing, iar acest lucru presupune atât comunicarea integrată prin media a brandului Lem`s, cât și comunicarea „in store“. De altfel, în prezent, rețeaua LEM’S, brandul de retail al companiei, are cea mai mare acoperire la nivel național, aproape 70.000 metri pătrați amenajați în aproape toate județele țării. Anul trecut, Lemet și-a mărit rețeaua de magazine, în urma unor investiții de peste 8 milioane de lei, și a derulat o serie de campanii media care i-au crescut semnificativ vizibilitatea.
MIHAI BOGOI
Strategic Marketing Manager Cris-Tim
Absolvent al Academiei de Studii Economice, specializarea Cibernetică, Mihai Bogoi (37 de ani) deține funcția de Strategic Marketing Manager al producătorului de mezeluri Cris-Tim, liderul pieței locale. Anul trecut, compania deținută de omul de afaceri Radu Timiș, a derulat numeroase campanii de marketing care au avut ca rezultat creșterea notorietății brandurilor Cris-Tim: produsele din gama Matache Măcelaru, Salamul Săsesc, Salamul de Sibiu. Totodată, în decursul anului trecut, compania a lansat pe piață noi produse atât din categoria ready-meal, cât și produse lactate sub brandul Mugura.
IOANA IONESCU
Marketing Manager Cinema City România
Implicată activ în proiectele Cinema City pe piața locală, despre Ioana Ionescu se poate spune că trăiește orice „emoție“ pe care o împărtășește cu spectatorii. Anul trecut, Cinema City a pus accent pe „experiența cinematografică totală“, în mai multe săli, astfel încât spectatorii să devină parte din acțiune și să trăiască intens întrega proiecție, prin tot felul de campanii în marile orașe. Iar eforturile de a aduce tehnologia cât mai aproape de oameni s-au văzut pe deplin în volumul foarte mare de vânzări pentru peliculele în IMAX și 4DX. Cinema City este cel mai mare operator de cinematografe din România și face parte din Cineworld Group, al doilea mare lanț de cinematografe din Europa. Compania are multiplexuri în 13 orașe din țară.
Articolul a apărut în numărul 5 al revistei Capital, din perioada 1-7 februarie 2016