Cei mai buni vânzători sunt întotdeauna coordonați de un manager puternic, un „lider al schimbării“, capabil să găsească soluții indiferent de problemele care apar. Un manager de vânzări implementează proiecte care să eficientizeze activitatea echipei sale, astfel încât să atingă obiectivele propuse la fiecare început de an.

Este atent la tot ce înseamnă inovație și deschis către orice schimbare. Și, nu în ultimul rând, se ocupă personal de programele de instruire ale oamenilor cu care lucrează. Vă prezentăm zece dintre cei mai importanți manageri de vânzări sau manageri comerciali, care vor fi premiați la finalul lunii martie în cadrul Galei Premiilor „Excelența în Management“.

Gabriel Voicu, director New Homes division Coldwell Banker

Şi-a început cariera în 2008 în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Colliers International România, unde timp de un an a învăţat să vândă locuinţe în ansambluri rezidenţiale noi. Ulterior, Gabriel Voicu a lucrat un an şi patru luni pentru VB Services, divizia imobiliară a Volksbank, iar în octombrie 2011 a fost recrutat de Coldwell Banker Affiliates of Romania, cel mai mare broker de apartaîmente din Bucureşti. Voicu a pus bazele diviziei de locuinţe noi din cadrul Coldwell şi în ianuarie 2013 a reuşit să semneze un contract de exclusivitate pentru vânzarea ansamblului rezidenţial Cosmopolis. De atunci a vândut 1.000 de apartamente din cadrul proiectului din Ştefăneştii de Jos, despre care spune că îi ocupă circa 70% din timp.

 

Mihai Alexandru Barbu, Sales Director Flanco Retail

Mihai Alexandru Barbu (38 de ani) coordonează activitatea magazinelor Flanco din iunie 2014, anterior fiind responsabil de zona de dezvoltare a serviciilor financiare și non-financiare pentru clienții Flanco. Prioritățile echipei Flanco Retail în 2016 sunt direcționate, în totalitate, către îmbunătățirea experienței vizitatorilor din magazine. Compania a anunțat investiții de 12 milioane de lei anul acesta și deschiderea a încă 30 de noi puncte de vânzare. Anul trecut, Flanco a investit 10,6 milioane de lei în dezvoltare, în principal în deschiderea a 12 magazine noi, precum şi în site. Și tot anul trecut, a ajuns la vânzări de 777 milioane de lei, cu o creștere de 17%, și un profit net de circa 8 milioane de lei, de 3,8 ori mai mare faţă de 2014.

Răzvan Caracota, director de vânzări Alpha Real Estate Services

În 2003, Răzvan Caracota s-a angajat la Alpha Bank unde a fost, pe rând, director de sucursală, director adjunct în centrala băncii greceşti pe divizia de credite neperformante şi şef serviciu la departamentul de Workout din cadrul diviziei imobiliare a aceleiaşi instituţii financiare. În 2014, Alpha Bank a înfiinţat o companie specializată în valorificarea activelor imobiliare preluate de bancă de la datornici, iar Răzvan Caracota a fost numit director de vânzări. Alpha Real Estate Services gestionează momentan vânzarea apartamentelor din Doamna Ghica Plaza, Green Vista Residence, Parcul Privighetorilor şi Asmita Gardens. Din poziţia de director de vânzări, Răzvan a reuşit să valorifice circa 250 de apartamente, din care în jur de 150 de unităţi anul trecut.

Alina Necula, director de vânzări Adama

În martie 2013, la aproape un an şi jumătate de la preluarea dezvoltatorului imobiliar Adama de către grupul austriac Immofinanz, Alina Necula a fost promovată în funcţia de Head of Marketing & Sales. De atunci, ea gestionează vânzările celor patru ansambluri rezidenţiale pe care compania le are în Bucureşti, plus unul în Iaşi. În ciuda crizei, Adama a reluat în 2012 investiţiile în sectorul rezidenţial şi a alocat 16 mil. euro în construcţia a 260 de apartamente în Bucureşti şi Iaşi. În februarie anul trecut, compania a demarat lucrările la un nou proiect rezidenţial, un bloc cu 77 de apartamente amplasat în Berceni. Până acum, Adama a dezvoltat peste 1.700 de unităţi locative şi a vândut peste 1.400 dintre acestea.

Adrian Voca, Director Operațional Cris-Tim

În ianuarie 2013, Adrian Voca s-a alăturat echipei Cris-Tim în calitate de Director de Vânzări, iar din 2015 ocupă poziția de Director Operațional. Managerul are o experiență de peste 10 ani în FMCG, având o vastă expertiză în vânzari, logistică, distribuție, achiziții și management organizațional. De cunoștințele sale beneficiază și Cris-Tim, Adrian Voca fiind unul dintre membrii echipei care, de la an la an, crește atât afacerile cât și brandurile companiei. Deși 2015 a fost un an cu numeroase investiții și provocări, targetul de vânzări a fost atins. Cris-Tim a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 105 milioane de euro, în creștere cu 18% comparativ cu 2014, iar volumele au înregistrat un avans de 20%.

Sebastian Banciu, director comercial Bilka Brașov

Sebastian Banciu, directorul comercial al producătorului de acoperișuri Bilka Brașov, lucrează în companie încă de la înființarea acesteia. Astfel, în 2007, când Bilka avea doar doi angajați, ocupa, la doar 20 de ani, funcția de director de vânzări. În cei 9 ani de activitate a Bilka, Sebastian Banciu a avut o importantă contribuție la dezvoltarea afacerii. Pe lângă formarea și coordonarea echipei de vânzări, el este responsabil de creșterea rețelei de distribuitori BILKA, care a ajuns în prezent la peste 500 de parteneri în toată țara. Activitatea sa și a întregii echipe de vânzări se vede foarte bine în cifra de afaceri de 191 milioane de lei înregistrată în 2015, în creștere cu 42% față de 2014.

Ovidiu Bejan, director comercial Digi Mobil

Compania RCS & RDS s-a concentrat în ultimii ani pe dezvoltarea reţelei Digi Mobil astfel încât aceasta a cunoscut o creştere specaculoasă. În prezent, Ovidiu Bejan este director comercial Digi Mobil, acesta implicându-se activ în dezvoltarea companiei. Dintr-un total de 723.443 de numere portate anul trecut în rețelele de telefonie mobilă, RCS&RDS a atras 348.328. Totodată, acoperirea de tip exterior a reţelei 3G Digi Mobil a crescut în perioada 2015-2016 cu 10% ajungând la peste 94% din populaţie la nivelul ţării. RCS&RDS a deschis peste 100 de magazine Digi cu un nou concept de prezentare, unde clienţii beneficiază de consiliere, vânzare servicii, dar şi zone de plată a facturii. RCS&RDS este unul dintre cei mai importanţi operatori de telecomunicaţii din regiune, furnizând servicii în România, Ungaria, Spania şi Italia.

Gyorgy Abran, directorul comercial al Wizz Air

Pentru compania aeriană Wizz Air, România reprezintă una dintre cele mai mari piețe din regiune, până astăzi fiind transportați 20 de milioane de pasageri. Gyorgy Abran, care a contribuit puternic la dezvoltarea companiei, mizează pe creșteri importante, numai anul acesta estimarea privind numărul de pasageri transportați din şi spre Bucureşti fiind de circa 18%. La finele anului trecut, compania a anunțat că baza de la Iaşi va deveni, în 2016, începând cu luna iulie, a 23-a bază operaţională a Wizz Air şi cea de-a şasea bază din România. Totodată, compania a anunţat că va adăuga a cincea aeronavă la baza din Cluj-Napoca, în această vară. Wizz Air este o companie aeriană low-cost, care operează o flotă de 65 de aeronave Airbus A320 şi A321 şi oferă mai mult de 400 de rute de la 23 de baze, ce asigură conexiunea între 118 destinaţii din 38 de ţări.

Victor Armăşelu, CE Division Director Samsung Electronics România

Samsung Electronics este una dintre companiile cu cele mai mari profituri din România. Conform situaţiilor financiare depuse la Registrul Comerţului până pe 2 iunie 2015, Samsung înregistra în 2014 o cifră de afaceri de 620 milioane de euro şi un profit de 16 milioane de euro. Victor Armăşelu este director al Diviziei Consumer Electronics din cadrul companiei. Înainte, acesta a coordonat departamentul de produse Audio-Video al companiei. El şi-a dezvoltat expertiza în domeniile: vânzări şi distribuţie, key accounts management, trade marketing şi managementul relaţiilor cu clienţii, ocupând cu succes funcţii comerciale de top-management şi antreprenoriat în diferite industrii. Armăşelu este absolvent al Universităţii Maritime Constanţa, deţinător al unui E-MBA al Universităţii Kennesaw (Atlanta, SUA), certificat PMP de către Project Management Institute (Philadelphia, USA) şi Lean Six Sigma de către IASSC (Phoenix, USA).

Mihaela Domsa, director comercial Profi

Mihaela Domsa (36 de ani) și-a început activitatea în Profi în anul 2010, pe poziție de achizitor, devenind, în august 2011, coordonator al departamentului de achiziții și, ulterior, din martie 2013, director al acestui departament. Ea s-a implicat activ în toate proiectele de dezvoltare ale companiei, din ianuarie 2015 fiind din nou promovată, în funcția de director comercial. Deținut de fondul de investiții polonez Enterprise Investors, Profi a deschis anul trecut 93 de magazine noi, ajungând la o rețea de 367 unități și o creștere de 40% a cifrei de afaceri. Pentru 2016, retailerul și-a propus investiţii de circa 50 milioane de euro, în special pentru extinderea reţelei, care ar trebui să ajungă la 500 de magazine.