VOTEAZA AICI

Nicoleta Deliu, Director al Departamentului Comunicare Corporatistă şi Afaceri Comunitare, BCR

 

Nicoleta Deliu şi-a început cariera în comunicare într-o agenţie de PR, ca Junior PR Executive. A ajuns ulterior PR Executive şi a lucrat pentru clienţi din domenii foarte diferite: de la auto la construcţii, de la extracţii miniere la distribuitori de apă. De nouă ani a făcut trecerea spre client şi lucrează la BCR, având funcţia de director al departamentului Comunicare Corporatistă şi Afaceri Comunitare. Printre proiectele sociale în care s-a implicat ca reprezentant al instituţiei de credit se numără Școala de Bani, un amplu proiect de educație financiară pentru adulți, clienți și nonclienți, în cadrul căruia angajați ai BCR, care devin profesori în urma unui training special, oferă cursuri gratuite de educație financiară în sucursale și la sediul companiilor, atât clienților, cât și non-clienților, scopul acestor întâlniri fiind conștientizarea modului în care aceștia iau deciziile financiare. Circa 600 de angajaţi au predat pentru 6.000 de persoane, ajutându-i în deciziile financiare.

Ramona Ciocodei, Communications Manager McDonald’s România

 

Ramona face parte din echipa McDonald’s din România de peste șase ani, în calitate de Communications Manager.

Pe lângă cooordonarea tuturor proiectelor de comunicare corporate și brand, Ramona este implicată și în dezvoltarea digitală a brandului. Cu o experiență de peste 8 ani în sectorul de food&beverages, a fost de asemenea responsabilă de comunicarea unor branduri din portofoliul Unilever.

Proiecte CSR 2016-2017

Scopul principal al McDonald’s este să se dedice cauzei susținute de Fundația Ronald McDonald – construirea următoarelor două Case Ronald McDonald și susținerea cât mai multor copii care au nevoie de tratamente de lungă durată departe de casă. Dar McDonald’s se implică anual și în diverse alte acțiuni de CSR care au un impact puternic asupra comunităților în care suntem prezenți, cum sunt, de exemplu, evenimentele sportive pentru copii pe care le sprijinim deja de câțiva ani. În perioada 2016-2017 am desfășurat o serie de proiecte și campanii devenite deja tradiție pentru McDonald’s și Fundația pentru copii Ronald McDonald.

În cei peste 19 ani de prezență în România, am investit peste 19.000.000 Lei pentru susținerea cauzei Fundației. Demarăm anual campania „Mi-e poftă să fac bine”, în care timp de o săptămână strângem fonduri pentru cauza Fundației pentru copii Ronald McDonald în toate restaurantele McDonald’s din România. În cadrul campaniei, am organizat și anul trecut evenimentul McHappy Day, cel mai mare eveniment de strângere de fonduri pentru Fundație, în care, pentru câteva ore, angajații, prietenii și partenerii McDonald’s, dar și persoane publice, vedete, jurnaliști, bloggeri și influenceri lucrează pro bono pentru a susține cauza Fundației. În 2016, în urma campaniei „Mi-e poftă să fac bine” și a evenimentului McHappy Day am reușit să strângem 805,317 lei din donații.

 

Pe lângă programele cu tradiție ale Fundației, susținem și colaborăm cu sistemul medical românesc. În fiecare an analizăm oportunitățile de implicare alături de spitalele de copii publice, în unele cazuri prin parteneriate susținute de peste 19 ani. Anual, peste 3.500 de copii internați în spitalele de copii partenere beneficiază de servicii medicale sau suport non-medical prin prisma acțiunilor întreprinse de către Fundație și ne bucurăm să putem contribui și noi în a ajuta sistemul medical din România.

Alături de proiectele realizate îmreună cu Fundația Ronald McDonald, am organizat și sprijinit o serie de evenimente sportive dedicate copiilor. Credem în copii și în dezvoltarea unui stil de viață echilibrat, de aceea suntem de câțiva ani parteneri ai unora dintre cele mai importante evenimente sportive pentru copii. În 2016 am organizat încă o dată programul Player Escort, în care doi copii talentați au intrat pe teren alături de echipa Portugaliei în semifinala Campionatului European de Fotbal. În plus, an de an organizăm Olimpiada Liceelor McDonald’s, cea mai mare competiție adresată liceelor din România la nivel de echipe, sporturi și premii oferite, iar de șase ani suntem sponsor principal al Cursei Copiilor din cadrul Bucharest Half Marathon. În ultimul an am promovat un stil de viață echilibrat în rândul a peste 15.000 de copii.

Programele de caritate și de sprijinire a unui stil de viață echilibrat fac parte din cultura McDonald’s. Alegem proiectele care au un impact real asupra societății și care contribuie pozitiv la dezvoltarea comunităților în care ne desășurăm activitatea.

Angela Galeţa, director al Fundaţiei Vodafone România

 

Vodafone a lansat în urmă cu cinci ani programul Connecting for Good. Acesta este un program strategic al Fundației Vodafone România prin care sunt finanțate anual proiecte ale organizațiilor neguvernamentale ce folosesc tehnologia mobilă pentru a rezolva probleme sociale, din domeniul sănătății și al educației. Prin intermediul programului fundația a acordat finanțări totale de 3,5 milioane euro pentru 48 proiecte având peste 30.000 de beneficiari finali. Anul acesta Vodafone va finanța șapte proiecte cu 600.000 de euro prin programul Connecting for Good 2017. În cei 19 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.046 de programe derulate de 660 de ONG-uri din întreaga țară în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut 2 milioane de beneficiari copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic.

 

Alina Tudor, manager proiecte sustenabilitate Enel România

Cu o experiență de peste 8 ani în managementul proiectelor de implicare în comunitate, Alina Tudor este manager proiecte sustenabilitate la Enel România, unde coordoneaza implementarea planului de sustenabilitate al companiei. Anterior a coordonat programul „Țara lui Andrei“, platforma de responsabilitate socială a OMV Petrom. Alina are experiență în coordonarea programelor de acordare de granturi și organizarea competițiilor ce își propun să dezvolte comunitățile locale prin antreprenoriat social. Pentru grupul italian Enel sustenabilitatea este parte integrantă din strategia de business. În România, în acord cu strategia grupului, compania dezvoltă programe care gravitează în jurul ideii de acces la energie, combaterea barierelor economice, tehnologice sau sociale – care împiedică oamenii să se bucure de beneficiile energiei electrice. Astfel, programele Enel abordează subiectul sărăciei energetice și a consumatorului vulnerabil, fie prin dezvoltarea inițiativelor care abordează această problemă de la firul ierbii (în Ferentari sau de anul acesta în Valea Jiului), fie programe naționale precum suportul acordat Fondului de Inovare Civică sau în calitate de partener la lansarea Ashoka în România. 

 

Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă, Holcim România

 

Cu o experienţă de peste 16 ani în cadrul Holcim România, Alina Cristea a promovat în 2011 pe funcţia de manager de dezvoltare durabilă. Din această poziţie ea a coordonat, printre altele, şi programele de responsabilitate socială ale companiei. În ultimul an, Holcim a derulat trei proiecte de CSR importante: Drum Sigur – ABCdar Rutier, Atelierele Holcim şi O, Brad beton 2!. Prin activităţi practice şi jocuri interactive, proiectul Drum Sigur ajută elevii din ciclul primar să înţeleagă regulile de circulaţie şi modul în care pot preveni accidentele rutiere. În anul şcolar 2016-2017 programul a ajuns la 655 de elevi din 16 şcoli. Atelierele Holcim au vizat anul trecut pregătirea a 60 de elevi din clasele a IX-a şi a X-a de la specializarea mecanică şi electrică a Colegiului Tehnic Câmpulung şi Colegiul Tehnic din Aleşd. Aceştia au urmat cursuri pentru dezvoltarea aptitudinilor de comunicare şi de lucru în echipă. Campania O, brad beton! s-a concretizat prin donarea a 211 tone de ciment către Habitat for Humanity pentru construirea de locuinţe pentru persoanele defavorizate. 

Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager SEE în cadrul Samsung Electronics

 

Sabina Știrb coordonează proiectele de responsabilitate socială în cadrul Samsung Electronics din 2014. De asemenea, organizează programe precum Smart Classroom și Tech Institute, soluții integrate de educație interactivă și dezvoltare profesională dar și inițiative locale cum este programul de mentorat si educație digitală TrendsofTomorrow, care a ajuns, în ultimii ani, la peste 30.000 de tineri liceeni din toată țara. Trends of Tomorow a fost apreciat atât pe plan local, cât și pe plan internațional, câștigând marele premiu la categoria CSR a prestigioasei competiții SABRE Awards. În 2016 s-a implicat în prima campanie prin care Samsung susține tinerele talente românești „Simfonia Viitorului“ și a lansat prima expoziție digitală pe Gear VR „Enescu 360“ disponibilă permanent la Muzeul Național George Enescu din București. La finalul anului, 50.000 de euro au fost donați către cinci artiști români, fiecare dintre ei având potențialul de a deveni viitorul Enescu.

Ruxandra Vodă, preşedinte, Fundaţia Telekom România

 

Fundaţia Telekom Romania continuă proiectele şi iniţiativele Fundaţiei Romtelecom pentru români, lansată în 2008, prin care a susţinut diverse proiecte sociale, umanitare, educaţionale, de mediu şi campanii pentru victimele calamităţilor naturale. Printre proiectele de Responsabilitate Socială se numără platforma „Teimplici.ro“, „Mişcarea face bine“, „Reciclăm şi inovăm“, „Siguranţa copiilor pe Internet“, „Susţinem inovaţia. Nelimitat“ sau „Bursele Telekom“. De asemenea, Telekom România susţine de peste opt ani programe de împădurire derulate împreună cu ONG-uri active în proiecte de mediu. Din 2009 şi până în prezent, peste 900 de angajaţi şi voluntari Telekom România au plantat 50.500 de puieţi, pe 8 hectare, în cadrul actiunilor de împădurire derulate împreună cu Asociaţiile MaiMultVerde şi ViitorPlus. Pe partea de sănătate şi acţiuni umanitare, prin intermediul programului intern „Tu alegi şi ajutăm împreună“, lansat în anul 2010, au fost susţinuţi aproximativ 50 de copii şi adulţi cu grave probleme de sănătate.

Andreea Hîncu, PR & CSR Manager, Porsche România

Unul dintre cei mai puternici importatori de automobile, Porsche România, derulează încă din 2015 un program de CSR denumit „Mobilizăm Excelența“, dezvoltat în acord cu valorile companiei – excelență în inovație și design – care susține proiecte de design urban și educație urbană, dar și bursieri care fac performanță în artă și sport. Ediția a doua, cu un buget de peste 500.000 de lei, a oferit sprijin financiar pentru 15 bursieri, cinci proiecte de design urban și cinci școli din București. Printre câștigători se numără Parcul Natural Văcărești și NOD Makerspace. Porsche Romania este prima şi singura companie din industria auto autohtonă care și-a evaluat proiectele cu ajutorul metodologiei internaționale Social Return on Investment. Astfel, după prima ediție, proiectele câștigătoare au generat o valoare de 2,1 lei pentru fiecare 1 leu investit, doar în primele șase luni de la implementare. Având în vedere că unele proiecte au creat infrastructură pe termen lung, impactul este așteptat să se multiplice în anii care urmează. Andreea Hîncu, cea care dezvoltă proiectul, este PR&CSR Manager la Porsche România din septembrie 2014. ​