122.216.461 euro*Compania de bunuri de larg consum este de mai mulţi ani unul dintre principalii investitori în publicitate pe piaţa locală. Numai în 2009, compania a avut un buget de promovare de peste 410 milioane de euro (la costuri de rate card, valoare brută, fără discounturi). Printre cele mai promovate branduri din portofoliul său se află: Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Pampers. 84.300.813 euro*Unilever a alocat cea mai mare parte din bugetul de promovare către T
122.216.461 euro*
Compania de bunuri de larg consum este de mai mulţi ani unul dintre principalii investitori în publicitate pe piaţa locală. Numai în 2009, compania a avut un buget de promovare de peste 410 milioane de euro (la costuri de rate card, valoare brută, fără discounturi). Printre cele mai promovate branduri din portofoliul său se află: Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Pampers.
Unilever a alocat cea mai mare parte din bugetul de promovare către TV, însă au existat campanii şi pe radio, print, OOH, online. Brandurile cele mai promovate au fost Dove şi Dero. Agenţiile cu care a lucrat sunt Lowe, Ogilvy, DDB, iar pentru partea de media, cu Mindshare.
Principalele campanii derulate în perioada ianuarie-mai 2010 de operatorul român de telefonie mobilă au vizat serviciile pe bază de abonament şi serviciile PrePay, abonamentele business şi cele de internet mobil. La realizarea campaniilor de comunicare, s-a colaborat cu Publicis, pentru creaţie, şi cu Initiative Media, pentru media.
Conform oficialilor companiei de telefonie mobilă, una dintre cele mai mari campanii derulate anul acesta a promovat noile servicii Vodafone de internet mobil de mare viteză, precum şi disponibilitatea acestora pentru 90% din populaţia ţării (campania „Nunta”). Agenţiile cu care a lucrat sunt McCann Erickson, pentru partea de creaţie, iar pentru partea de media, cu agenţia OMD.
Reprezentanţii Henkel România au declarat pentru Capital că principalul canal de comunicare a fost TV, urmat la mare distanţă de presa scrisă. Cele mai promovate mărci în prima jumătate a anului 2010, din fiecare divizie a companiei de FMCG, au fost: Persil, Palette şi Ceresit.
* Rate Card (valoare brută, fără discounturi)
Sursa: Alfacont, companiile