Cei mai mulţi românii ar alege să investească un câştig de un milion de euro în cumpărarea unei case sau extinderea locuinţei, la fel ca majoritatea populaţiei din Europa Centrală şi de Est şi Orientul Mijlociu, iar o categorie importantă ar deschide propria afacere, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetări de piaţă Synovate. Întrebaţi despre cum ar investi un câştig de un milion de euro, 37% dintre consumatorii din România au răspuns că ar cumpără o locu
Cei mai mulţi românii ar alege să investească un câştig de un milion de euro în cumpărarea unei case sau extinderea locuinţei, la fel ca majoritatea populaţiei din Europa Centrală şi de Est şi Orientul Mijlociu, iar o categorie importantă ar deschide propria afacere, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetări de piaţă Synovate.
Întrebaţi despre cum ar investi un câştig de un milion de euro, 37% dintre consumatorii din România au răspuns că ar cumpără o locuinţă sau o casă mai mare pentru a locui. Deschiderea propriei afaceri a reprezentat a doua opţiune în România, preferată de 15% dintre consumatori.
Totodată, 11% din românii intervievaţi au răspuns că ar cheltui câştigul de un milion de euro pentru chestiuni legate de stilul de viaţă, cum ar fi cumpărarea de maşini, bunuri sau vancanţe.
La nivel regional, opţiunea de a utiliza un câştig de un milion de euro pentru investiţii imobiliare a fost numită de 50,2% dintre respondenţii din Ungaria, de 44,1% dintre cei din Cehia şi de 43,6% dintre ruşi.
Românii se aşteaptă „la mai rău“
Pe de altă parte, 16% dintre români anticipează că situaţia financiară personală se va înrăutăţi în viitorul apropiat.
În acelaşi timp 16% dintre români au un sentiment de insecuritate cu privire la partea financiară, acesta fiind al şaselea cel mai ridicat procent obţinut în statele incluse în sondaj, după Rusia (36%), Ungaria (27%), Bulgaria (25%), Turcia (25%) şi Ucraina (22%).
„Având în vedere procentul relativ ridicat dintre consumatorii români care se simt expunşi financiar, pesimismul general privind viitorul şi dorinţa multor oameni de a-şi cumpăra o locuinţă sau de a-şi extinde domiciului actual, există oportunităţi evidente pentru ca băncile să-şi extindă portofoliul de produse şi servicii în condiţiile economice adverse din prezent”, a declarat directorul pentru România al Synovate, Carmen Wieck.
Ea a precizat că oportunităţile existente pentru bănci sunt sporite de faptul că românii tind în mod aproape egal să apeleze pentru sfaturi financiare atât la membrii familiei, cât şi la consilierii bancari şi financiari.
Consultări în familie
În România, clienţii băncilor preferă să consulte pentru sfaturi financiare membrii familiei (39%), oficialii băncilor (36%), prietenii (9%) şi consultanţii financiari (8%).
Studiul Synovate a fost realizat, în perioada octombrie – decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 1.000 clienţi din sectorul bancar în fiecare din cele 13 ţări incluse în studiu – Rusia, Polonia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, Cehia, Grecia, Serbia, Bulgaria, România, Turcia, EAU ş Arabia Saudită. Studiul a acoperit 29 de bănci internaţionale, 211 instituţii locale şi 13.000 de clienţi ai băncilor.
SURSA: Mediafax