Compania este lider în piaţă şi are o bună reputaţie. Acestea sunt primele două atribute care generează atractivitatea companiilor în rândul angajaţilor. O analiză a imaginii pe piaţa muncii a celor mai apreciate companii, efectuată de Daedalus Millward Brown, ilustrează o nouă etapă în gândirea şi comportamentul angajaţilor. Aceştia nu mai caută firme care ar putea să le ofere program flexibil de lucru sau în care pot promova extrem de repede. Criza a schimbat tiparele
Compania este lider în piaţă şi are o bună reputaţie. Acestea sunt primele două atribute care generează atractivitatea companiilor în rândul angajaţilor.
O analiză a imaginii pe piaţa muncii a celor mai apreciate companii, efectuată de Daedalus Millward Brown, ilustrează o nouă etapă în gândirea şi comportamentul angajaţilor. Aceştia nu mai caută firme care ar putea să le ofere program flexibil de lucru sau în care pot promova extrem de repede. Criza a schimbat tiparele de orientare în carieră. Angajaţii apreciază acum stabilitatea firmei pe piaţă, renumele şi disponibilitatea acesteia de a investi în dezvoltarea talentelor. „Aceste caracteristici sunt şi cele mai vizibile în piaţă, aşadar, sunt nişte repere sigure, după care un angajat se poate ghida când optează pentru o companie, explică Daniel Enescu, director general al Daedalus Group. „Cele două atribute de imagine pot „garanta“, prin inducţie, un job cu caracteristici intrinseci atractive: salariu, climatul de lucru, calitatea colegilor etc.“
În topul angajatorilor preferaţi, cele mai multe firme fac parte din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor: Vodafone, Orange, Microsoft, Oracle, Cosmote. „Faţă de anul trecut, BCR şi Petrom au urcat mai multe locuri, aceste două companii fiind preferate în special de tinerii din categoria 19-28 ani“, aflăm de la Daniel Enescu. „Google, ING, Oracle şi Coca-Cola au căzut mai multe locuri. Google şi ING au ieşit din top 10 în 2009.“
Angajaţi fără fiţe
Paula Petronica Covrig, şefa Departamentului de recrutare şi dezvoltare de la BCR, consideră că ascensiunea în topul din acest an se datorează faptului că „suntem percepuţi ca o bancă solidă şi sigură. Suntem atractivi pentru acei profesionişti care apreciază o organizaţie caracterizată de un mediu în schimbare şi care îşi propune să fie cea mai bună de pe piaţă.“ Faptul că în plină recesiune BCR a angajat în acest an 500 de specialişti este un semnal puternic transmis pe piaţa muncii.
Ceea ce a surprins cel mai mult în studiul din acest an este lipsa unor atribute care, altă dată, făceau parte din „zestrea de imagine“ celor mai râvniţi angajatori: atmosfera plăcută de lucru, flexibilitatea programului, plata orelor suplimentare şi promovarea rapidă. Autorii studiului încearcă să găsească o explicaţie. „Probabil că atmosfera plăcută nu a fost susţinută suficient de puternic pe canalele de comunicare către piaţa muncii.“ Dacă analizăm însă toate atributele care au fost slab corelate cu primii zece angajatori preferaţi, putem trage şi o altă concluzie. Angajaţii nu mai au fiţe. Criza i-a făcut mai înţelepţi şi acceptă să facă pact cu angajatorii, până trece recesiunea.