Firmele interesate să cumpere vehicule comerciale uşoare au de ales între aproape 20 de modele, despre care se poate spune că sunt în elementul lor pe străzile supraaglomerate. Mai e loc de întors pe piaţă? Cu siguranţă, da!

Traficul rutier în marile oraşe devine din ce în ce mai sufocant, fapt care îngreunează transportul de mărfuri, dar constructorii auto au găsit deja soluţia. Furgonetele compacte cu dimensiuni mici, habitaclu optimizat şi caracteristici economice se pot mula perfect pe aşteptările clienţilor care au de îndeplinit dificila sarcină de a alimenta cu mărfuri zonele comerciale citadine. Pentru companiile de curierat rapid şi livrări de bunuri mai puţin voluminoase, dar şi pentru proprietarii de mici buticuri, problema vitezei de deplasare în oraşe este foarte importantă, de aceasta fiind condiţionat, de multe ori, succesul afacerii. La capitolul vehicule comerciale uşoare pe piaţa autohtonă, sunt incluse acum toate maşinile sub 3,5 tone, însă pentru mai-marii acestei clase, Ford Transit, Fiat Ducato, Iveco Daily sau Peugeot Boxer, a devenit tot mai dificil să se strecoare în traficul sufocant, iar firmele caută tot mai mult maşini de dimensiuni ceva mai reduse.

Ce aduce anul?

Liderul incontestabil va fi, cu siguranţă, modelul VAN al autohtonilor de la Dacia, pentru că raportul calitate/preţ este imbatabil. Când poţi transporta în condiţii bune peste 700 de kilograme, la un preţ cuprins între 6.950 de euro şi 8.950 de euro, alegerea este foarte uşoară. Dacă ne gândim însă că accesul din lateral este destul de dificil, pentru că nu există uşă culisantă, ci doar cu deschidere normală, iar spaţiile de parcare sunt tot mai mici, poate ne orientăm şi spre maşini ceva mai scumpe, dar şi mai bine gândite şi dotate. Şi atunci ajungem la gamele Fiat, Peugeot, Citroën, Renault, sau Volkswagen. Producătorul italian Fiat are acum în ofertă modelele Doblo Cargo (10.472 euro – 15.411euro) şi Scudo (19.873 euro – 21.694 euro) şi va lansa în luna mai micuţul Fiorino. Familia Citroën tocmai a crescut cu un mic cărăuş pe nume Nemo (9.700 euro – 10.059 euro), care se adaugă modelelor Berlingo First (11.025 euro – 12.631 euro) şi Jumpy (19.058 euro – 20.926 euro), iar în a doua jumătate a anului va sosi şi varianta modernizată şi redimensionată a lui Berlingo. Şi francezii de la Peugeot au doi exponenţi în segment; este vorba despre Partner Origin (10.480 euro – 12.888 euro) şi Expert (18.666 euro – 20. 934 euro), iar în a doua jumătate a anului vor lansa micul Beeper, fratele geamăn al lui Nemo, şi noul Partner. Conaţionalii de la Renault se pot lăuda acum cu Kangoo Express (10.302 euro – 12.912 euro), care va beneficia de un nou look începând cu luna iunie, şi Trafic (19.904 euro), dar în 2009 vor lansa pe piaţă şi Kangoo Express Compact.

Alături de aceşti adevăraţi lideri ai pieţei comercialelor compacte, mai puteţi opta pentru Ford Transit Connect la preţuri între 14.100 de euro şi 18.400 de euro, Opel Combo (12.000 euro – 16.400 euro) sau cele două variante ale lui Caddy, oferite de Volkswagen, Caddy (13.434 euro – 16.200 euro) şi recent lansatul Caddy Maxi (16.113 euro – 20.526 euro).

Dacă aveţi afaceri în oraş, nu vă rămâne decât să decideţi care dintre aceste vehicule se mulează cel mai bine pe specificul companiei dumneavoastră şi să vă verificaţi contul din bancă.

Lansări

Faimosul 500 in România

96-12159-39_fiat500_fiat_13.jpgÎn vestul Europei, nebunia declanşată de Fiat 500 este deja de notorietate. Micul vehicul care a obţinut o sumedenie de premii, printre care „Car of the Year 2008“, „Auto Europa 2008“, „EuroCarBody 2007“, „Cea mai frumoasa maşină 2008“, a ajuns în sfârşit şi în România. Prezentat la SIAB 2007, vehiculul supranumit „IPOD-ul pieţei auto“ este disponibil la noi în trei variante de echipare (Pop, Lounge şi Sport) şi are un preţ de pornire de 11.500 de euro. Pentru o variantă bine echipată trebuie să cheltuiţi 13.800 de euro, însă pasionaţii vor vedea că merită fiecare cent.

Focus pe Ford

96-12160-39_fordfocus_ford_13.jpgÎncepând cu 26 martie a fost pus în vânzare noul Ford Focus. Variantă restilizată a unui model care a făcut deja istorie în Europa, vehiculul este disponibil în patru variante de echipare, iar propulsia este asigurată de o gamă bogată de propulsoare cu puteri cuprinse între 80 CP şi 145 CP. Preţurile pentru noul model încep de la 12.760 de euro pentru gama Ambiente, 13.500 de euro pentru gama Trend, 16.000 euro pentru gama Ghia şi de la 15.800 euro pentru gama Titanium.

Pariu pe Van

Anul trecut, cel mai bine vândut model din segment a fost Logan VAN, urmat de Fiat Doblo Cargo şi Volkswagen Caddy.

Vehicul unităţi

Dacia Logan VAN 6.850
Fiat Doblo Cargo 2.457
VW Caddy 646
Peugeot Partner 626
Renault Kangoo Express 597
Ford Transit Connect 506
Peugeot Expert 329
Renault Trafic 254
Citroën Berlingo 227
Opel Combo 137
Citroen Jumpy 78
Fiat Scudo 62
sursa: APIA

Capital – Editia nr.13, data 2 aprilie 2008