„De când am ajuns în minister, pe tot ceea ce s-a cerut de către Ministerul Transporturilor pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere am dat toate avizele. Nu se maipoate spune că proiectele de autostradă sunt întârziate de avizele de mediu. În perioada următoare vom elibera avizul de mediu pentru autostrada Sibiu-Pitești. În prezent, avem acord de meddiu pentru 350 km de autostradă”, a anunțat ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Grațiela Gavrilescu, în cadrul unei emisiuni la Antena 3.
În vara anului trecut, oficialii CNAIR a scos la licitaţie tronsoanele1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, Sibiu – Boiţa și Curtea de Argeş – Piteşti). În prezent, ofertele se află în faza de evaluare. În primăvara, conducerea CNAIR anunța că a transmis la ANAP documentația pentru lotul 4 Autostrăzii Pitești-Sibiu.
Odiseea autostrăzii Sibiu-Pitești a început în urmă cu 10 ani, în perioada 2007-2008 a fost o tentativă de licitație pentru cel mai așteptat proiect de infrastructură rutieră. În vara anului trecut, fostul director general al CNAIR, Ștefan Ioniţă era încrezător şi spera ca până la finele lui 2017 cele două loturi, respectiv 1 și 5 să aibă constructorii desemnaţi. „Tronsoanele de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total aproximativ 45 de kilometri, sunt primele loturi de autostradă scoase la licitaţie în acest an“, explica pentru Capital şeful CNAIR.
Potrivit acestuia, dacă nu vor exista contestaţii, „până la sfârşitul anului vom avea constructori pe cele două loturi de autostradă“. A trecut un an, nu avem constructor pe niciun segment din autostrada Sibiu-Pitești.
Autostrada care ar urma să lege Sibiul de Piteşti este una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură, cu o valoare de peste 3,2 miliarde de euro. După ce va obţine aprobările necesare, lucrările ar trebui să înceapă cel mai devreme în 2020.