„Dainik Jagran”, un ziar regional din India, editat în limba hindi, este cel mai bine vândut ziar din lume, potrivit unei analize realizate de cotidianul „Financial Times”. „Dainik Jagran” - în traducere „Adevărul” - are un tiraj de 17 milioane de exemplare şi este citit de 54 milioane de cititori, fiind editat în 208 ediţii regionale. Creşterea spectaculoasă a vânzărilor pentru această publicaţie a fost determinată de continua
„Dainik Jagran”, un ziar regional din India, editat în limba hindi, este cel mai bine vândut ziar din lume, potrivit unei analize realizate de cotidianul „Financial Times”.
„Dainik Jagran” – în traducere „Adevărul” – are un tiraj de 17 milioane de exemplare şi este citit de 54 milioane de cititori, fiind editat în 208 ediţii regionale.
Creşterea spectaculoasă a vânzărilor pentru această publicaţie a fost determinată de continua şi rapida alfabetizare a populaţiei hinduse din India. „Cel mai mare impact l-a avut creşterea gradului de alfabetizare în statele Uttar Pradesh şi Bihar, regiuni-cheie pentru noi”, a declarat Sanjay Gupta, editor şi CEO al Dainik Jagran.
De asemenea, ziarele în limba hindi au înregistrat creştere uriaşă în ultima perioadă, patru dintre cele cinci cele mai citite publicaţii din ţară fiind în hindi, limbă vorbită de 41% din populaţia de 1,2 miliarde a Indiei. Acest lucru a fost determinat şi de politica locală şi de capitalism.
„Dainik Jagran”: venituri în creştere din publicitate
India, ţară în care există peste 150 de milioane de vorbitori de limba engleză, a înregistrat ,de asemenea, o creştere a publicaţiilor în limba engleză, deoarece persoanele sărace încearcă astfel să înveţe limba. Lipsa distribuţiei şi a reţelelor de vânzare fac aproape imposbilă livrarea ziarelor în limba engleză în zonele rurale.
„Dainik Jagran” este un fenomen şi în ceea ce priveşte veniturile din publicitate. Dacă încă de la finele anului trecut contractele de publicitate s-au încheiat tot mai greu, mare parte a publicaţiilor din SUA sau Europa fiind grav afectate de acest lucru, publicaţia hindusă a raportat o creştere de 15% a veniturilor din publicitate în ultimul trimestru.
SURSA: „Financial Times”