Immochan vrea să facă încă trei malluri mari în România

Compania Immochan, administratorul averii imobiliare a celei mai bogate familii franceze, este interesată de achiziţia a trei terenuri în Bucureşti, Sibiu şi Craiova pe care să dezvolte malluri de dimensiuni mari. Planul face parte din strategia internaţională a companiei de a investi 1,5 mld. euro în dezvoltare şi îmbunătăţirea proiectelor pe care le are până în 2018.

Intenţia investitorul este de a achiziţiona cel puţin două dintre aceste loturi în 2017 şi să înceapă dezvoltarea unuia. Immochan a negociat deja preţul pentru cele trei parcele şi le-a blocat juridic pentru o perioadă de analiză, prin plata unui avans. Dacă la expirarea termenului se confirmă tranzacţia, compania va plăti diferenţa de bani, în caz contrar pierde suma plătită deja proprietarilor. Prin această modalitate, dezvoltatorul se asigură că vânzătorul nu va modifica preţul în perioada de analiză.

„Proiectele pe care le analizăm acum sunt de dimensiuni mari, în prima fază gândite ca retail, iar două dintre ele, printre care cel din Bucureşti, au posibilitatea să vină în completare cu o componentă mixtă (birouri sau locuinţe n.red.). Sunt proiecte care implică investiţii de ordinul zecilor de milioane de euro. Pe lista de terenuri sunt şi foste platforme industriale. Sper să pot anunţa primul proiect lansat în următoarele şase luni“, a declarat Tatian Diaconu (foto), directorul general al Immochan România.

Planul acestuia este de a inaugura mai mult de trei proiecte în următorii cinci ani, pentru că, spune el, investitorii care vor fi activi în această perioadă vor avea o poziţie dominantă în următorii 50 de ani pe piaţa locală. Grupul Auchan, din care face parte Immochan, a mai cumpărat anul trecut şi fosta fabrică Automatica din cartierul bucureştean Floreasca, unde va fi construit un hipermarket Auchan, însă investiţia nu va fi gestionată de Immochan.

„Nu cred în proiecte de dimensiuni medii pentru că nu au capacitatea de atracţie foarte mare. Credem, în schimb, în proiecte de proximitate şi super-proximitate, adică mici, în cartier, care să deservească un areal limitat, circa 10 minute de jur împrejur de mers pe jos. Sau proiecte mari, care să fie în măsură să atragă clientul pentru a traversa Bucureştiul“, a menţionat directorul companiei. El a exclus zona Theodor Pallady din estul Bucureştiului ca fiind o ţintă pentru următoarea investiţie. Aici se va deschide următorul magazin IKEA din România, iar Auchan are deja un hipermarket în această zonă.

Extinderea ariei de interes

După experienţa dobândită la Braşov, unde pe lângă mallul Coresi, pe fosta platformă Tractorul s-a demarat şi un ansamblu rezidenţial, în parteneriat cu antreprenoare locală Daniela Kasper, investitorul francez spune că nu se mai uită exclusiv la sectorul de retail, care l-a consacrat.

„Am demonstrat cu partea de rezidenţial că avem capacitate de a învăţa şi de face lucruri noi. S-ar putea să ne deschidem în viitor către business-uri noi, cum sunt birourile sau parcurile logistice. Pe zona logistică ar putea fi investiţii complet separate, ca oportunităţi de piaţă. Strategia mea este orientată către crearea de business-uri noi şi de parteneriate la început. Poate fi achiziţia unui activ funcţional sau o dezvoltare nouă, dar în parteneriat“, a explicat Diaconu.

Până acum, parteneriatul de la Braşov a rezultat în construcţia a 13 blocuri cu 570 de apartamente, vândute aproape integral la un preţ de 900-950 euro/mp. Planul Urbanistic Zonal pe care îl deţine Immochan cuprinde 3.000 de apartamente, care vor fi realizate într-un ritm de trei blocuri a câte 150 de apartamente la fiecare trimestru. „Avem cerere de 570 de apartamente pe an şi de aceea vrem să păstrăm acest ritm. Nu vrem să fim în bătaia vântului dacă se schimbă contextul economic“, spune şeful Immochan. Acesta este primul ansamblu rezidenţial realizat de Immochan la nivel internaţional.

Compania deţin în coproprietate cu Auchan 23 din cele 33 de hipermarketuri pe care francezii le-au deschis în România, ceea ce reprezintă o suprafaţă comercială închiriată de 150.000 mp. Immochan a demarat anul acesta o campanie de renovare a centrelor sale comerciale şi începe cu un calup de cinci din Baia Mare, Timişoara-Sud, Cluj-Napoca, Constanţa şi Piteşti Găvana, în care va investi 10 mil. euro. În plus, compania a alocat alte 6-7 mil. euro pentru realizarea unei zone de restaurante de 3.000 mp în cadrul galeriei din cartierul bucureştean Drumul Taberei. Renovarea acestei unităţi va începe în luna martie.

Investiţia totală realizată până acum în România de Immochan se ridică la 170 mil. euro. Compania a intrat pe piaţa locală odată cu achiziţia celor 100 de hectare ale Tractorul Braşov, cea mai mare tranzacţie cu teren pe care au făcut-o vreodată pe plan internaţional.

Familia Mulliez, prin exponentul său Gerard Mulliez – fondatorul grupului Auchan, este considerată cea mai bogată din Franţa, cu o avere estimată la aproape 40 mld. euro în 2016, potrivit revistei franceze Capital. Printre brandurile grupului, prezente în România, se numără Auchan, Decathlon şi Leroy-Merlin.