Unimog gama medie este va fi disponibilă în două variante: U 216 și U 218, modele compacte entry-level, şi modelele U 318 și U 530. Noua generație nu numai că are un design atractiv, dar, mai presus de toate, beneficiază de mai multă eficienţă, capacitate sporită de protecţie a mediului înconjurător şi costuri reduse. Noi sisteme sunt prezente și pentru aceste game, precum sistemul hidraulic care acționează precis și cu acuratețe, chiar și în condițiile creșterii puterii hidraulice, și transmisia hidrostatică îmbunătățită.
Unimog gama mare destinată activităților speciale, în condiții extreme, este acum complet diferită față de seria precedentă. Cele două modele U4023 și U5023 utilizează acum cel mai puternic motor folosit vreodată în această gamă – 170kW (231CP) și 900 Nm cuplu – localizat central în spatele cabinei, generând un centru de greutate coborât și o gardă la sol crescută.
În urmă cu 63 de ani, pe 3 iunie 1951 mai exact, primul Mercedes-Benz Unimog a părăsit linia de fabricaţie din Gaggenau. Atunci a fost creat un concept unic de autovehicul cu mobilitate off-road uimitoare datorită tracţiunii integrale şi răspunsului rapid al transmisiei în trafic.
Mercedes-Benz Unimog a fost ales cel mai bun autovehicul de teren al anului pentru a noua oară consecutiv de către cititorii revistei de specialitate "Off-Road" pentru categoria „autovehicule speciale”. Premiul "Off-road Vehicle of the Year 2013 – special vehicles category" a fost acordat pe baza voturilor primite pentru autovehiculele de teren din cele douăsprezece categorii înscrise în competiţie.