Cel mai bun vopsitor auto din România a fost ales de un juriu internațional

234 de vopsitori auto din toată țara s-au luptat să intre în marea finală Vopsitorul anului în România, competiție care a avut loc vineri în București. 10 vopsitori echipați în combinezoane, cu măștile de protecție pe fată s-au străduit să mixeze o vopsea specială, să o aplice corect, să mânuiască cele mai bune pistoale de vopsit pentru a-și demonstra abilitățile și cunoștințele.

La finalul zilei, pe baza punctajului obținut, Adrian Marius Dumitrescu a fost desemnat Vopsitorul Anului în România, omul care știe cel mai bine cum să vopsească orice element dintr-o mașină adusă în service. Concursul a fost evaluat de un juriu internațional format din Yunus Tak, Sată Export Sales Manager South Eastern Europe, Nicolae Ochișor, Sales Engineer Dynabrade Bulgaria, Moldova & România, Valentin Adam, responsabil Secție Vopsitorie Top Lac, Yvonne Rohde-Hofbauer, Regional Trainer Central Europe Glasurit, Sebastian Toma, redactor-șef revista Autobild și Florin Cicireagă, Director Comercial Policolor, Divizia Performance Coatings.

 


Meseria de vopsitor auto este pe cale de dispariție în România, iar necesitatea profesionalizării ei este impusă de nevoia realizării unor lucrări de calitate superioară, precum și în scopul creșterii nivelului de retenție al clienților în service-urile autorizate.

Pe acest fundal, Policolor, producător de vopsea auto refinish (ready mix și pigmenți) și importantor al brandului de autorefinish Glasurit – BASF, prin Divizia sa de Performance Coatings, a organizat prima competiție națională dedicată vopsitorilor auto profesionișți.

„Într-o industrie vastă, rolul calității ar trebui să devină esențial. Iar atâta timp cât companiile auto se întrec în a lansa noi modele pe piață, Policolor, alături de cele mai importante mărci din industria de reparații auto, este interesată de ceea ce se întâmplă cu aceste mașini, odată ce își fac primele vizite în service-uri”, explică Cristian Tache, director național de vânzări B2B Policolor Auto.

Piața națională de vopsea auto are un volum de 7 mii de tone pe an, dintre care 6 mii de tone sunt în zona vopsea OEM – de fabrică, utilizată la producția mașinilor noi Ford, Dacia, Renault și doar 1 mie de tone o reprezintă vopseaua ready mix și pigmenții utilizați în toate reparațiile și retușurile de vopsitorie, care se realizează în service-uri, conform celui mai recent studiu Interbiz.

„Noi ne ocupăm de culoare, de vopsele și lacuri, de calitatea finală a unei lucrări de vopsitorie auto. Ne propunem ca, alături de specialiști europeni și naționali – parte dintre susținătorii și juriul internațional al acestei competiții, să promovăm adevărații profesionișți în vopsirea auto. Dorim să organizăm anual competiția Vopsitorul Anului în România, iar între etapele anuale să facem traininguri și să implicăm cât mai multe service-uri în organizare. Vorbim de o profesie extrem de cerută, oamenii care ajung la nivelul profesionist pot câștiga foarte bine și, nu în ultimul rând, vorbim despre o Românie care are nevoie să își creeze noile generații de meseriași, după ce mult timp a exportat oameni cu experință peste granița. Este datoria noastră, în calitate de lider de piață, se ne implicăm în creșterea gradului de profesionalizare”, punctează Florin Cicireagă, Director Comercial Policolor, Divizia Performance Coatings.

O piață de 47,4 milioane de euro

La nivel de valoare, piața este estimată la 47,4 milioane de euro, dintre care 33,2 milioane OEM și 14,2 milioane Autorefinish (via magazinele de retail și service-uri).

Deși reprezintă un procent de 4% volum și 18% valoare din total piață de vopsea, lacuri, grunduri, emailuri din România, piața de vopsea auto este o miză importantă pentru companiile care fac reparații auto, cea mai mare competiție existând în segmentul de autorefinish, respectiv reparațiile făcute în service-uri. Aici vorbim despre cantități mici de produse vândute, dar de o extrem de mare importanță dată calității pigmenților și soluțiilor tehnice care ajută la identificarea culorilor și matchingul vopselei noi, cu cea pe care mașina adusă la reparații o are deja.

La finalul lui 2018, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto naţional din România a ajuns la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.

Coroborat cu numărul de firme înregistrate la Registrul Comerțului având drept obiect „activități de întreținere și reparații auto”, respectiv ușor peste 11.000 de societăți comerciale, media actuală a distribuției numerice per unitate reparatoare (service auto) este de 745 de mașini.

Îngrijorător este fenomentul înregistrat de poliție și asociațiile service-urilor auto, care susțin că la un număr de 11.000 de service-uri autorizate se adaugă aproape un număr egal (peste 10.000) de service-uri care activează fără forme legale complete. Prin urmare, pentru cei care au afaceri în domeniu, în  câștigarea clienților, diferența dintre service-urile autorizate și cele neînregistrate oficial o face calitatea reparațiilor și/sau prețul.

În zona service-urilor auto și a reprezentanțelor producătorilor auto, calitatea serviciilor reprezintă cea mai mare preocupare, alături de nivelul de profesionalizare, respectiv calificare a forței de muncă specializată. Conform datelor oficiale, în această piață activează peste 38.000 de angajați cu niveluri diferite de pregătire. Cele mai căutate și rare poziții sunt cele de electricieni (pe primul loc în cerere versus oferta redusă de profesionișți), urmate imediat în clasament de vopsitori și tinichigii auto (locul doi în raport de cerere piață profesionalizată și existența personalului calificat).

La începutul anului 2019, conform INS, activităţile de întreţinere şi repararea autovehiculelor au scăzut cu 11,9%, chiar dacă România este cunoscută pentru numărul mare, în creștere, al mașinilor second-hand și pentru service-urile auto, mereu supraaglomerate.

Despre Policolor

Policolor, producător de lacuri şi vopsele cu o experiență de peste 50 de ani în România, oferă soluţii şi produse pentru decorarea şi finisarea casei – sub brandurile SPOR, DEKO Professional, CasaBella, Vinarom, în cadrul Diviziei Consumers Markets, alături de sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor – sub brandurile Klar Professional, Klar Ultra, Emaur și Silverpol și produse destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilitate, aflate în cadrul Diviziei Performance Coatings.

Produsele Policolor sunt prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România și în peste 1.000 de service-uri auto din țară. Compania dispune în prezent de o reţea de 10 magazine proprii.

Grupul Policolor – Orgachim operează două mari unităţi de producţie: Policolor România şi Orgachim Bulgaria şi este liderul regional în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor în zona Sud-Est Europeană.

Mai multe informaţii pe: www.policolor.ro