Constructorul german Volkswagen a prezentat în premieră mondială conceptul viitorului model L1. Modelul hibrid are o caroserie de plastic rigidizat cu fibre de carbon şi cântăreşte numai 380 kilograme. Acest lucru îi permite să înregistreze un consum mediu de 1,38 litri motorină. Conceptul se remarcă prin forma sa deosebit de aerodinamică şi are un nivel al emisiilor de 36 g/km. Prototipul L1 este un model îngust cu două locuri. Dispunerea scaunelor a fost preluată de la planoa
Constructorul german Volkswagen a prezentat în premieră mondială conceptul viitorului model L1. Modelul hibrid are o caroserie de plastic rigidizat cu fibre de carbon şi cântăreşte numai 380 kilograme. Acest lucru îi permite să înregistreze un consum mediu de 1,38 litri motorină. Conceptul se remarcă prin forma sa deosebit de aerodinamică şi are un nivel al emisiilor de 36 g/km.
Cu 3,81 metri, lungimea lui L1 se apropie de cea a unui Volkswagen Fox, iar înălţimea de 1,14 metri este similară celei unui Lamborghini Murciélago. Lăţimea a fost optimizată din punct de vedere aerodinamic: 1,2 metri.
Propulsorul hibrid este foarte apropiat de producţia de serie, iar constructorul german estimează că anul 2.013 ar putea fi momentul intrării în producţie.
În luna aprilie 2002 s-a constat că mai era nevoie de mult timp până la producţia de serie a autoturismului de 1 litru. Nici producţia caroseriei din plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK) nu reprezenta o soluţie fezabilă din punct de vedere al costurilor.
Totuşi, în 2009 s-a ajuns la acest nivel, iar Volkswagen a demonstrat, prin cea de-a doua generaţie a modelului L1 că producţia de serie este posibilă într-un viitor apropiat.