Timpii de călătorie vor scădea de la peste trei ore, la sub 40 de minute și China spune că regiunea se va dezvolta și mai mult. În Hong Kong însă criticii spun că nu era nevoie de un pod atât de scump și că autonomia teritoriului va fi știrbită și mai mult, la doar câteva săptămâni după ce în Hong Kong au ajuns și primele trenuri de mare viteză, conform hotnews.ro.
Construcția a început acum nouă ani și trebuia să fie gata în 2016, dar au fost multe amânări din cauza dificultăților tehnice de execuție.
Chinezii spun că va fi mult mai ușor pentru cei care fac naveta între China continentală și orașele insulare, fiindcă timpii de parcurs vor fi de peste patru ori mai mici. În Hong Kong există și voci critice care spun că legăturile de transport deja erau bune și că nu era nevoie de un astfel de mega-pod la care Hong Kong a contribuit cu o sumă foarte mare raportat la populație: 9 miliarde dolari.
Criticii mai spun că acest nou pod va duce numărul de turiști la cote inimaginabile și orașul va fi cu totul blocat. Hong Kong este vizitat anual de peste 50 de mlioane de persoane și chiriile sunt cele mai mari din lume. hotnews.ro