Autostrăzii Unirii A8 i se adaugă un nou tronson important, odată cu atribuirea contractului pentru cel mai lung segment al său. Lotul Ditrău-Grințieș, care măsoară 37,9 kilometri, va traversa județele Harghita și Neamț și presupune lucrări complexe de infrastructură. Proiectul, considerat unul dintre cele mai dificile din punct de vedere tehnic, va include numeroase tuneluri, poduri și viaducte, menite să asigure o conexiune rapidă și sigură între regiunile istorice ale României.
Cel mai lung segment al Autostrăzii Unirii A8 are constructor desemnat
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit un nou contract de construcție pentru Autostrada Unirii A8, conform unui anunț făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Segmentul Ditrău-Grințieș, cel mai lung tronson al acestui proiect de infrastructură, va fi realizat de o asociere de constructori din România și Bosnia și Herțegovina.
Contractul pentru acest lot are o valoare de 6,14 miliarde de lei, fără TVA, și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.
Contract de peste șase miliarde de lei și un termen de finalizare de 54 de luni
Tronsonul Ditrău-Grințieș, care se întinde pe o lungime de 37,9 kilometri, va fi realizat într-un interval de 54 de luni. Din această perioadă, 14 luni sunt alocate proiectării, iar 40 de luni sunt dedicate execuției efective a lucrărilor.
„Pentru proiectarea și execuția lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, sunt alocate 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție). Pe traseu vor fi construite inclusiv: 19 tuneluri, 63 de poduri și viaducte”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Această secțiune a autostrăzii traversează județele Harghita și Neamț și include lucrări de infrastructură de mare complexitate.
Aproximativ 57% din lungimea totală a acestui tronson va fi formată din tuneluri și viaducte, totalizând 21 de kilometri.
Grupul UMB, desemnat câștigător al licitației
CNIR a desemnat câștigătoare oferta depusă de asocierea SA&PE CONSTRUCT (lider), TEHNOSTRADE S.R.L., EURO ASFALT D.O.O. și SPEDITION UMB. Aceasta este condusă de firmele controlate de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai importanți constructori de drumuri din România.
Grupul UMB a câștigat anterior și alte contracte pentru loturi din A8, fiind unul dintre principalii actori implicați în dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară. Interesant este faptul că singura ofertă depusă pentru acest lot a fost cea a consorțiului desemnat câștigător.
Un proiect de mare complexitate tehnică
Segmentul Ditrău-Grințieș este unul dintre cele mai dificile din punct de vedere tehnic, având în vedere relieful traversat și infrastructura necesară. Pe acest traseu vor fi construite:
- 19 tuneluri
- 63 de poduri și viaducte
Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Programul Transport 2021-2027, alături de fonduri alocate de la bugetul de stat.
„Încă o procedură finalizată înainte de termen și pe această cale le mulțumesc colegilor pentru eficiență și profesionalism. Acest lucru se întâmplă la toate proiectele pe care le-am demarat în această perioadă. Proiectele trebuie să fie bine realizate încă de la început și atunci este nevoie de o analiză atentă și de multă muncă specifică. Cu toții ne dorim infrastructura rutieră bună și rapid efectuată, iar noi trebuie să ținem seama de detaliile care determină calitatea proiectului. CNIR e la început de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregătite să devină elementul care ne definește”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.