Cel mai lung tunel rutier din România
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat că italienii de la WeBuild au finalizat toate pregătirile necesare pentru a începe lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Această secțiune, care va avea o lungime de 37,5 kilometri, va include și cel mai lung tunel rutier din România, tunelul „Poiana”, cu o lungime de 1,7 kilometri și două galerii, fiecare având câte două benzi de circulație pe sens.
„Sunt pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu – Pitești, pe A1, unde antreprenorul efectuează ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor. În acest moment:
- organizările de șantier sunt finalizate, inclusiv laboratorul de calitate;
- utilajele și echipamentele de lucru sunt pregătite;
- lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două galerii de tunel și pentru instalarea echipamentului TBM sunt în curs de finalizare. Reiterez faptul că avem deja Autorizația de Construire emisă și, în curând, vom începe lucrările pe această secțiune de 37,4 km. Lucrările includ și construcția celui mai lung tunel rutier din România, tunelul Poiana, care va avea 1,7 km și două galerii, fiecare cu câte două benzi de circulație pe sens”, a spus Scrioșteanu.
Autostrada Sibiu-Pitești reprezintă una dintre cele mai dificile lucrări de infrastructură din România
Contractul pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu, cu o lungime de 37 km, a fost semnat în august 2022 între WeBuild (Italia) și Tancrad (România), iar proiectarea a început în februarie 2023. Durata de execuție a lucrărilor este de 45 de luni, calculată de la semnarea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.
Autostrada Sibiu – Pitești, care va avea o lungime totală de 122,11 km și va face parte din Coridorul 4 Pan-european (ce leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac), va contribui semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii de transport a României.
Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 de kilometri, considerat cel mai dificil lot de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului trecut cu firma italiană IRD Engineering, pentru o valoare de 106 milioane lei.
Pe Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, constructorul austriac PORR este pe cale să finalizeze ultimele lucrări de săpare a Dealului Momaia, pregătind astfel terenul pentru primul tunel de pe această secțiune. Progresul fizic pe șantier este de 60%.
„Dacă ritmul lucrărilor se menține, există mari șanse ca, până la sfârșitul acestui an, să se poată circula pe autostradă de la Pitești la București, pe o distanță de peste 140 de kilometri, după finalizarea lucrărilor și pe cei 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș”, a declarat Sorin Grindeanu.
În ceea ce privește Lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești, constructorul italian WeBuild a finalizat deja o secțiune de 16 kilometri, care a fost dată în circulație în luna decembrie, cu 8 luni mai devreme decât termenul estimat. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a menționat că, până la sfârșitul lunii aprilie – începutul lunii mai, restul lotului va fi dat în circulație, până la Curtea de Argeș.
„Astfel, WeBuild va putea să își concentreze toate resursele pentru a lucra la tronsonul 3, iar în anii următori vom putea circula, în sfârșit, pe autostrada Pitești – Sibiu”, a mai spus Grindeanu.