Proiectul ambițios, numit WindRunner, este dezvoltat de compania de energie Radia cu un scop unic. Avionul are o lungime de 108 metri, putând transporta de 12 ori mai mult decât un Boeing 747, care este cu 39 de metri mai scurt.
Omul de știință Mark Lundstrom este una dintre figurile cheie din spatele acestui proiect. El a contribuit la proiectarea avionului pentru a transporta elicele enorme ale turbinelor eoliene (unele dintre cele mai lungi articole din lume), scrie The Mirror.
Cel mai mare avion din lume poate transporta de 12 ori mai mult decât un Boeing 747
Aceste elice sunt atât de mari încât avionul-gigant le va putea transporta fără probleme. Astfel, s- ar putea rezolva problemele actuale cu transportul elicelor, ale căror dimensiuni foarte mari le fac dificil de transportat.
Într-un episod recent al podcastului Meet the Leader de la WFE, Mark Lundstrom, inginer aerospațial, fondator și CEO al Radia, a explicat cum s-a pornit acest proiect.
„Imaginați-vă turbinele eoliene offshore instalate pe uscat. Va permite o cale către cea mai ieftină energie din lume și cea mai ieftină energie verde din lume – și se face folosind practic tehnologia existentă”, a spus Lundstrom.
Deși WindRunner este „unic” datorită dimensiunii și capacităților sale de aterizare, „nu există nicio tehnologie aerospațială nouă care poate fi utilizată”, a spus Lundstrom.
Potrivit unui raport recent al firmei de consultanță DeSolve LLC, flota WindRunner ar putea adăuga până la 216 GW la rețeaua Statelor Unite și ar putea furniza până la 40% din producția totală de energie electrică din SUA până în 2050.
GigaWind ar putea reduce prețurile energiei din SUA cu până la 16% și ar putea reduce emisiile din rețea cu 15-31%.
Avionul poate transporta o elice de 105 m sau trei elice de 80 m
El a explicat că „singura soluție viabilă” a fost crearea unei aeronave masive capabile să ridice palele direct din parcurile eoliene, ceea ce a condus la conceperea WindRunner.
În ciuda staturii sale impresionante, de 24 de metri în înălțime, aeronava poate transporta o elice de 105 m sau până la trei pale de 80 m.
WindRunner va servi în diverse scopuri, inclusiv operațiuni militare
Lundstrom anticipează că WindRunner va servi în diverse scopuri, inclusiv operațiuni militare, cum ar fi transportul avioanelor de vânătoare F-16 fără dezasamblare și sprijinirea industriei de petrol și gaze.
Hanna își propune ca Radia să înceapă livrările elicelor până în 2030 și a împărtășit cu Aerospace viziunea sa: „Avem oportunitatea de a elimina o cantitate mare CO2 din atmosferă și oferim industriei aerospațiale posibilitatea de a participa la reducerea costului energiei cu până la 30%”.
„Imaginați-vă turbinele eoliene offshore instalate pe uscat. Va permite o cale către cea mai ieftină energie din lume și cea mai ieftină energie verde din lume – și se face folosind practic tehnologia existentă”, a spus Lundstrom.
De asemenea, se speră că aeronava gigantică ar putea ajuta organizațiile umanitare să furnizeze o cantitate mare de provizii celor care au nevoie după un dezastru natural.
„Intenționăm să avem o flotă destul de mare care să funcționeze înainte de 2029”, a mai spus Lundstrom.