Doar până recent. Lanțul chinezesc de băuturi Mixue Bingcheng (care se traduce „orașul de gheață cu miere de zăpadă”), sau Mixue Ice Cream and Tea, a depășit companii gigant precum McDonald’s și Starbucks. În prezent, lanțul chinezesc are peste 45.000 de francize diferite, dar nici măcar una n a fost deschisă în Statele Unite, potrivit chowhound.com.

Când și unde a fost fondat Mixue

Mixue a fost fondată de Zhang Hongchao, un student chinez născut într-o familie de fermieri. În 1997, a lansat un mic magazin cu înghețată și băuturi reci în Zhengzhou, provincia Henan, numit atunci Coldsnap.

Din păcate, proiectul său nu a avut succes. Abia în 2005, când a deschis Mixue, unde vindea înghețată ieftină, pentru doar 1 yuan, a început să facă progrese în afacerea cu delicii congelate. Înghețata foarte ieftină a fost un succes și, în doar câțiva ani, a reușit să deschidă 20 de puncte de vânzare diferite.

Pe ce s-a bazat succesul Mixue

Hongchao a declarat în repetate rânduri reporterilor chinezi că strategia sa de afaceri se concentrează pe ideea de a permite „oamenilor din întreaga lume să mănânce și să bea bine cu doar doi dolari americani”. Iar planul său funcționează azi în toată lumea.

Mixue Ice Cream and Tea a atras atenția la nivel global datorită ofertei publice inițiale, care a strâns peste 400 de milioane de dolari. Acțiunile companiei chineze de băuturi s-au închis cu 43% față de prețul IPO, crescând la peste 10 miliarde de dolari.

Deși concurența este una mare în industria băuturilor acidulate, Mixue nu a abandonat principiile sale, de a oferi mâncare bună la un preț bun. Bubble Tea cu boba costă un sfert din ofertele concurenților, adică 1,10 USD, iar un cornet de înghețată se vinde cu doar 50 de cenți.

În prezent, Mixue are magazine în toată Asia, inclusiv China, Coreea de Sud, Thailanda și Malaezia. S-a extins în Australia în 2023, iar lanțul s-ar putea extinde în curând în Europa.

Care este cel mai ieftin produs și care este cel mai scump

Sursa veniturilor substanțiale ale lanțului chinez poate fi atribuită unui meniu simplu, care include ceai cu lapte, băuturi din fructe, înghețată și cafea. După cum notează Business Insider, ofertele de meniu sunt, în general, destul de bune.

Articolul cu cel mai mic preț este înghețata Signature King Cone – cu puțin peste 1 USD. În schimb, cel mai scump articol este băutura de căpșuni cu brânză, care se vinde la 3 USD.

Potrivit Fast Company, unul dintre cele mai populare articole din meniu la Mixue Ice Cream and Tea este Super Boba Sundae, care include înghețată de vanilie, caramel dulce sau sirop de zahăr brun și topping boba, ceai cu bule de zahăr brun și ceai negru cu lămâie.