Cel mai mare proiect de infractructură rutieră din România, construcţia lotului Suplacu de Barcău-Borş, parte din autostrada Transilvania a rămas fără antreprenor.
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor ne-a declarat că firmele asociate Corsan-Corviam Construccion, Consinit, Road Consulting & Design Solution şi Via Design, câştigătorii licitaţiei pentru construcţia a 60 km din lotul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş „nu au vrut să facă treabă”.
„Asocierea de firme a fost selectată, în luna mai 2015, preţul contractului a fost stabilit la aproximativ 700 milioane de lei fără TVA. Am eliberat inclusiv un avans în valoare de circa 58 milioane lei pentru începerea lucrărilor. Se pare că firmele au venit doar să câştige licitaţia, fără a duce contractul până la capăt. În toată această perioadă am cerut asocierii să se mobilizeze pentru a demara lucrările. Zilele trecute am eliberat o factură în valoare de circa 75 milioane lei, însemnând penalităţi pentru întârzierile înregistrate. Am luat în calcul rezilierea contractului şi relicitarea proiectului. Asocierea de firme a înregistrat la CNAIR o notificare prin care solicită rezilierea contractului, astfel demonstrând că este în incapacitate organizatorică”, ne-a precizat Cătălin Homor.
Şeful CNAIR ne-a explicat că avansul, în valoare de aproximativ 58 milioane lei, se recuperează prin executatea scrisorii de garanţie.
Odată înregistrată notificarea de reziliere, finalizarea celor 60 km de şosea la patru benzi din autostrada Transilvania se amână până în 2019. Dacă firmele asociate Corsan-Corviam Construccion, Consinit, Road Consulting & Design Solution şi Via Design, ar fi respectat termenii contractuali, proiectul ar fi fost finalizat anul viitor.