Cel mai mare motor cu combustie construit vreodată

Numit „cel mai mare motor cu combustie construit vreodată”, Wärtsilä-Sulzer RTA96-C cu 14 cilindri este o bestie de metal care are 13 metri înălțime, 26 de metri lungime și cântărește 2300 de tone. Fiecare dintre cele 14 pistoane cântărește cinci tone, în timp ce arborele cotit enorm cântărește singur trei sute de tone. Acesta produce 108920 de cai putere (80080 kW) la 102 rpm și consumă zilnic aproximativ 250 de tone de păcură grea. Masivul Wärtsilä-Sulzer RTA96-C consumă 1.660 de galoane de păcură grea pe oră, chiar și în configurația sa cea mai eficientă.

Atunci când a devenit evident că motorul său RTA96C cu 12 cilindri nu va fi suficient pentru a propulsa eficient nave de containere din ce în ce mai mari, precum Emma Maersk, compania finlandeză de motoare Wärtsilä a luat decizia de a construi cel mai mare motor cu combustie din lume. Aceasta adaugă doar câteva pistoane suplimentare la motorul RTA96C bine dovedit pentru a-i crește gama de puteri la 80080 kW, în loc să îl creeze de la zero.

Alegerea de a adăuga pur și simplu mai multe pistoane nu a fost făcută în grabă, deoarece întreprinderea trebuia să se asigure că motorul funcționează în siguranță și eficient în acest nou aranjament. Inginerii au trebuit să stabilească dacă motorul avea suficientă rezistență structurală și rigiditate pentru a susține noul design, chiar dacă materialul arborelui cotit fusese actualizat pentru a oferi suficient cuplu pentru 14 cilindri.

În 2006 a fost produs primul motor diesel turboalimentat în doi timpi Wärtsilä-Sulzer RTA96-C cu 14 cilindri, care a fost pus în funcțiune comercială la bordul navei Emma Maersk, cea mai mare navă de containere din lume la acea dată.

Motoarele RTA96-C costă peste 25 de milioane de dolari, ceea ce este de înțeles având în vedere cât de dificil și de intensiv în resurse este să creezi un motor atât de masiv și de complicat, scrie odditycentral.