Producător de anvelope Michelin va închide două uzine
Gigantul Michelin închide două uzine de anvelope, invocând drept motive costurile ridicate și concurența ieftină din Asia. Compania franceză, fondată acum 135 de ani, a anunțat că decizia va afecta peste 1.200 de angajați.
Din această cauză, uzinele Michelin din Cholet și Vannes, situate în vestul Franței, vor fi închise.
„Ne-am evaluat opțiunile, dar nu am putut găsi nicio alternativă la închiderea acestor două site-uri (n.n. – Cholet și Vannes). Singura constantă la Michelin este că este mereu în mișcare”, a declarat președintele Michelin, Florent Menegaux, pentru ziarul Le Monde.
Angajații au fost deja avertizați
Sindicatele au avertizat deja lucrătorii despre posibila închidere a uzinelor din Cholet și Vannes. La Cholet se fabrică în principal anvelope pentru vehicule utilitare, iar la Vannes se produc fibre metalice (cord) pentru anvelope.
Conform Reuters, angajații unității Michelin din Cholet au decis deja să intre în grevă pentru a protesta împotriva închiderii planificate. O decizie similară ar putea fi adoptată și de lucrătorii uzinei din Vannes.
Michelin a precizat recent că, în ultimii 10 ani, cota de piață a anvelopelor entry-level pentru autoturisme, vehicule ușoare de transport și camioane grele a crescut. Drept urmare, categoriile premium au fost afectate, iar în unele dintre fabricile companiei a apărut fenomenul de supracapacitate.
Compania a suspendat deja producția în ambele fabrici până pe 11 noiembrie, pentru a oferi timp conducerii și sindicatelor să desfășoare negocierile.
În 2023, alte trei uzine din Germania au fost închise
În noiembrie 2023, Michelin a decis închiderea a trei unități de producție din Germania. Compania franceză a anunțat atunci că va opri activitatea la fabricile din Karlsruhe, Trier și Homburg până la sfârșitul anului 2025, afectând astfel peste 1.500 de angajați. De asemenea, o altă uzină din Bamberg, Germania, a fost închisă în 2019.
Franța, Germania și Italia se confruntă tot mai des cu anunțuri privind închiderea unor uzine sau reducerea producției în altele. Aceste țări sunt considerate unele dintre cele mai scumpe regiuni de producție din Europa.