BYD va angaja 2.500 de muncitori pentru a produce în statul african vehicule, autobuze şi camioane electrice, precum şi baterii pentru maşini de pasageri.

Fabrica va fi în noul oraş Mohamed VI Tangier Tech, parte a proiectului dintre China şi Maroc ce vizează crearea unui aşa numit Silicon Valley în Africa de Nord. Marocul beneficiază şi de un modern port, Tanger Med, unde există un terminal de mari dimensiuni pentru îmbarcarea şi debarcarea automobilelor.

În ultimii ani mulţi producători auto şi-au deschis fabrici de asamblare în Maroc. Companiile auto străine sunt stimulate să facă investiţii în statul african, care are o inflaţie scăzută, costuri reduse cu forţa de muncă, acordă subvenţii generoase, dispune de o infrastructură de transport îmbunătăţită şi oferă stabilitate economică şi politică. Salariul mediu lunar în Maroc este de sub 400 de euro, faţă de 2.000 de euro dincolo de Marea Mediterană, în Spania.

Renault are cea mai mare fabrică din regiune, lângă Tanger, unde anul trecut au fost produse 273.000 vehicule Dacia. Renault are şi uzine mai mici în Casablanca (Maroc) şi Oran (Algeria). 

Grupul PSA va începe în 2019 construirea unei fabrici lângă oraşul marocan Kenitra. Magneti Marelli, divizia de componente auto a Fiat, a anunţat recent că va investi 37 de milioane de euro pentru a construi o fabrică în Tanger (Maroc) în zona liberă ‘Tanger Automotive City’. Vor fi produse componente pentru industria auto, în primă fază urmând să fie livrate amortizoare pentru automobile şi vehicule comerciale.

Anul acesta BYD şi-a extins în mod agresiv prezenţa pe plan global. Compania a inaugurat prima sa fabrică de autobuze electrice Komarom, nordul Ungariei, o investiţie de 20 de milioane de euro. Aici sunt produse anual 400 de autobuze pe baterii, care sunt exportate în Europa.

În martie, BYD a anunţat că va investi zece milioane de euro într-o fabrică de autobuze electrice în Franţa şi, în acest an, se aşteaptă să vândă 300 de autobuze în Europa, faţă de cele 200 de autobuze livrate în perioada 2015-2016.

 

În plus, BYD are un parteneriat cu Alexander Dennis Limited (ADL) în Marea Britanie, unde a livrat deja autobuze electrice în Liverpool şi Londra.

În America de Nord, BYD produse autobuze electrice în California şi luna trecută a anunţat că vrea să deschidă o unitate în Ontario, Canada.BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China, speră să câştige în următorii cinci ani aproximativ o treime din piaţa europeană a autobuzelor şi autocarelor, ajungând la vânzări de aproximativ 11.000 de unităţi, astfel încât Europa va deveni cea mai mare piaţă externă a BYD. 

Autobuzele electrice K9 şi maşinile electrice e6 produse de BYD sunt prezente în peste 200 de oraşe din întreaga lume şi sunt exportate din SUA până în Japonia şi Australia.