Fondul sud-african de investiţii New Europe Property Investments (NEPI), cel mai activ investitor imobiliar din România, a anunţat astăzi o majorare de capital de circa 60 mil. euro care va fi folosită pentru a finanţa parţial potenţiale oportunităţi de achiziţii şi dezvoltările în curs ale companiei.
În ultimii ani de criză, NEPI a obişnuit piaţa cu extinderea sa agresivă şi cu achiziţii care sfidează părerea generală a celorlalţi jucători. Numai în 2013, sud-africanii au trecut de pe poziţia a patra în topul celor mai mari proprietari de centre comerciale în fruntea clasamentului, după achiziţia a trei proiecte de retail şi dezvoltarea Shopping City Galaţi. Ponderea proiectelor de retail în portofoliul companiei a crescut în decurs de un an de la 49% la 64%, în urma unor investiţii de peste 150 mil. euro. În august 2012, când NEPI deţinea în România active evaluate la 530 mil. euro, Martin Slabbert, CEO-ul şi unul dintre acţionarii fondului, declara pentru Capital că „înţelegem mai bine piaţa românească pentru că există similarităţi cu cea sud-africană, tocmai de aceea suntem mai activi într-o perioadă în care investitorii fug de aici“. De atunci, activele fondului au ajuns să depăşească un miliard de euro. Bai mai mult, investitorii au în construcţie încă trei malluri care necesită investiţii de peste 220 mil. euro.
„La Târgu Jiu Shopping City structura e aproape ridicată, la Vulcan Value Center au început lucrările la structură, la fel şi la Mega Mall se lucrează la structură. Proiectul de pe fosta platformă Vulcan din Bucureşti trebuie finalizat în septembrie, iar cel din Târgu Jiu în octombrie. Avem banii necesari acestor dezvoltări. Bugetul total pentru proiectul Vulcan, inclusiv valoarea de achiziţie a terenului, este de 45 mil. euro, la Târgu Jiu e de circa 32 mil. euro, iar la Mega Mall vorbim de circa 150 mil. euro“, a declarat recent pentru Capital Victor Semionov, directorul financiar al NEPI. După inaugurarea proiectului din Târgu Jiu şi a Vulcan Value Center, NEPI va atinge un portofoliu de 312.000 mp, iar de la mijlocul anului 2015, când trebuie pus pe piaţă şi Mega Mall – proiect dezvoltat în locul fostei fabrici Electroaparataj din Bucureşti – activele de retail ale companiei se vor extinde la 382.000 mp (zece proiecte), adică cu 50% mai mult decât portofoliul lui Iulian Dascălu, care până spre finalul anului trecut era supranumit „regele mallurilor“.
Click pentru mărire