Arpad Torok, CEO-ul TriGranit, a declarat pentru Property Investor Magazine că este în căutare de noi oportunităţi, inclusiv o posibilă reîntoarcere pe piaţa din România unde a restructurat deja proiectul său Plous Center Braşov în suprafaţă de 59.200 mp.
Compania maghiară a achiziţionat încă din 2007 un teren de 22.000 mp în Braşov, unde intenţiona să dezvolte cel de-al treilea mall din România, după Polus Center Cluj şi Maritimo Shopping Center Constanţa, ambele vândute către Immofinanz. În varianta iniţială, acest proiect necesita o investiţie de 160 mil. euro. Compania a primit autorizaţiile de construcţie încă din 2009, moment din care a intrat într-un proces de atragere a finanţării necesare dezvoltării. „Suntem în discuţii cu trei bănci şi probabil vom avea o finanţare printr-un consorţiu de bănci“, declara Arpad Torok pentru Capital în 2009, an în care activităţile locale ale companiei au intrat în conservare.
Compania maghiară are în proprietate circa 382 ha de teren la nivel de ţară în oraşe precum Bucureşti, Cluj, Constanţa şi Braşov. TriGranit a intrat pe piaţa românească prin intermediul lui Arpad Paszkany, patronul CFR Cluj, care le-a pus la dispoziţie o parte din terenurile pe care acum le au în portofoliu.
Atenţia TriGranit se îndreaptă cu precădere către piaţa poloneză, urmată de cea din Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România.
Despre piaţa din Ungaria, Torok spune că este pe punctul de a atinge fundul sacului, însă consideră că percepţia străinilor este mai gravă decât în realitate. TriGranit are doar 32% din portofoliu grupat în ţara sa de origine.
Citiţi şi Guvernul maghiar a interzis construcția de malluri. Poate fi aceasta o soluție și pentru România?