În perioada februarie – iulie 2015, veniturile Inditex au urcat cu 17%, la 9,42 miliarde de euro, în timp ce profitul net a urcat cu 26%, la 1,17 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor.
Profitul operaţional a urcat cu 22%, la 1,97 miliarde de euro.
În prima jumătate a anului, Inditex a deschis noi locaţii pe 35 de pieţe, operând 6.777 de magazine în 88 de ţări.
Marţi, acţiunile companiei au urcat la Bursa de la Madrid cu 0,6%, la 28,60 euro.
În perioada 10 iulie – 10 septembrie 2015, veniturile Inditex, companie ce deţine branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, au urcat cu 16%, excluzând fluctuaţiile de curs valutar. Vânzările la magazinele deschise de peste un an au crescut cu 9% în acest trimestru, mai rapid decât avansul de 7% înregistrat în primul semestru din 2015.
'Inditex a avut un început remarcabil al trimestrului trei, ceea ce va duce la alte rezultate solide', a apreciat analistul Jamie Merriman de la Sanford C. Bernstein.
În ultimii cinci ani, compania a deschis în medie peste 400 de magazine anual. Creşterea economiei spaniole, estimată de analişti la 3,1% în acest an, va majora vânzările Inditex. De asemenea compania şi-a extins afacerile online, în special în Taiwan, Hong Kong şi Macao.
Marja profitului brut a ajuns la 58,1% în perioada 10 iulie – 10 septembrie 2015, de la 57,6% în perioada similară din 2014. Inditex a beneficiat de pe urma deprecierii euro, care a majorat valoarea vânzărilor în străinătate.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. AGERPRES/