Gigantul american a mai anunţat că noua infuzie de capital făcut în Yihaodian va ridica participaţia firmei la 51% şi va fi supusă aprobării comisiilor concurenţiale. Wal-Mart nu a oferit informaţii financiare cu privire la această tranzacţie.
„Comerţul electronic este într-o perioadă de boom de câţiva ani în China, dar numai de curând a început să se manifeste şi în zona bunurilor de tip supermarket“, a declarat James Roy, senior analyst în cadrul China Market Research Group, cu sediul în Shanghai.
„Persoanele care comandă de pe Yihaodian tind să fie clienţi premium şi aceasta este o direcţie normală pentru companie“, a mai spus Roy. “Este o mişcare interesantă, care arată că încearcă ceva nou“.
Yihaodian, care are 5.400 de angajaţi, operează o reţea logistică în Shanghai, Beijing, Guangzhou, Wuhan şi Chengdu. Ea serveşte o bază de clienţi în creştere cu livrare imediată sau în decurs de 24 de ore.
Valul de comerţ electronic din China
Cu 173 de milioane de chinezi care îşi fac cumpărăturile online, industria de comerţ electronic din China se aşteaptă să depăşească 750 mld. yuani (118 mld. dolari) în vânzări brute de marfă pe 2011, mai mult decât nivelul Produsului Intern Brut al Vietnamului. Se estimează că va fi cea mai mare piaţă de comerţ electronic din lume până în 2015, potrivit unui raport al Boston Consulting Group.
„Majorarea investiţiei în Yihaodian demonstrează că suntem dornici să investim în China în industrii cheie aflate în creştere şi în dezvoltarea a tot ceea ce vine cu aceasta: logistică, infrastructură, talent inovativ şi noi tehnologii“, a declarat Neil Ashe, preşedintele şi CEO-ul Walmart Global eCoomerce.
SURSA: CNBC