Chiar dacă nu are nevoie de publicitate la lansările sale, Apple se bazează pe două strategii:
– Se bazează pe stârnirea interesului în media pentru produsele sale prin intermediul unor comentarii pozitive;
– Plasarea de produse în show-urile TV şi în filme
Media este atât de dispusă să favorizeze produsele Apple astfel încât, de când a fost lansat iPhone în 2007, compania nu şi-a mai făcut deloc publicitate pentru o perioadă, potrivit Bloomberg.
Schiller, discutând despre iPhone, a spus că Apple a decis să nu plătească pentru nicio publicitate pentru o perioadă scurtă după ce aparatele au fost introduse în ianuarie 2007 şi când au venit la vânzare mai târziu în acel an.
“Nu am avut nevoie de aşa ceva (publicitate n.r.)”, a spus Schiller. El a citit o serie de comentarii excelente despre iPhone şi iPad explicând că aceste poveşti au făcut o treabă mai bună decât publicitatea care să stârnească interesul.
De asemenea, Apple se bazează consistent pe plasarea de produse prin intermediul vedetelor.
“Ne place să vedem produsele noastre folosite de staruri”, a declarat Schiler în faţa juriului.
Unul din angajaţii Apple lucrează îndeaproape cu Hollywood la aşa-zisa plasare de produse astfel că gadgeturile noastre sunt folosite în filme şi showuri de televiziune, a spus Schiller.
Niciuna din aceste tactici nu reprezintă o surpriză. Toată lumea care s-a uitat la un film sau la un show TV a văzut actorii filmaţi cu iPad-urile sau MacBook-urile lor ca recuzită.
Dar Apple urăşte să discute despre publicitatea sa şi despre marketing. De aceea este atât de interesant să auzi unul din executivii seniori spunând aceste lucruri cu voce tare, oficial.