La mai puţin de un an de la turnarea fundaţiei, în februarie 2014, majoritatea retailerilor principali ai mallului au început deja amenajarea magazinelor. Mega Mall se află în acest moment în ultima fază de construcţie, la ridicarea clădirii participând peste 2.000 de muncitori. Dintr-o suprafaţă totală construită de 210.000 metri pătraţi, 72.000 reprezintă spaţiul închiriabil. Suprafaţa este ocupată aproape în întregime, iar pentru cele câteva spaţii mici rămase disponibile, s-a creat o listă de aşteptare pentru potenţialii retaileri.
Mega Mall va găzdui peste 200 de magazine, printre care se află și cele mai mari reprezentanțe din România ale unor branduri renumite. Printre retailerii care vor ocupa spaţii generoase se regăsesc branduri de fashion precum Peek&Cloppenburg, H&M, Zara, Mango, Marks & Spencer, C&A, LC Waikiki, Koton, New Yorker, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Orsay, KENVELO, Lee Cooper, Tom Tailor, NEXT, Tommy Hilfiger şi Musette.
Zona de entertainment oferă un multiplex Cinema City cu 14 săli, un centru World Class dotat cu o piscină semi-olimpică şi un nou concept de loc de joacă pentru copii. Zona de entertainment cuprinde și un sports bar, unde vizitatorii vor putea vedea în direct transmisiuni sportive și se vor putea bucura de concerte live, organizate pe o scenă specială.
Zona de food court va ocupa un spaţiu impresionant de aproximativ 10.000 metri pătraţi şi va găzdui restaurante şi fast food-uri variate cu specific internaţional precum Pizza Hut, KFC, Osho Steak, Wu-Xing, Salad Box şi Subway. Zona de cafenele include Paul, Brioche Dorée şi Manufaktura by Doncafé. Clienţii Mega Mall vor avea la dispoziţie un total de 3.000 de locuri de parcare, 1.000 dintre acestea aflându-se pe acoperişul complexului, ce poate fi direct accesat din stradă pe o rampă rapidă.
Costul dezvoltării acestui proiect a fost estimat la 165 mil. euro, iar proprietarii se aşteaptă să obţină din închirierea lui circa 16,5 mil. euro pe an. Sud-africanii au intrat în 2013 în proiectul Mega Mall când au preluat 70% din participaţie de la compania cu capital austriac Real4You. În vara anului trecut, NEPI şi-a anunţat intenţia de a preluat şi restul acţiunilor, însă Erste Bank, care a finanţat compania Real4You în momentul achiziţiei terenului, a respins oferta investitorului. Austriecii cumpăraseră terenul fostei fabrici de la grupul NCH pentru circa 60 mil. euro.
NEPI deţine în portofoliul său zece centre comerciale funcţionale care totalizează o suprafaţă de 333.638 mp. Valoarea totală a acestor proprietăţi depăşeşte 544 mil. euro, iar chirii anuale generate de acestea sunt de circa 50 mil. euro. Compania deţine mallurile Promenada, City Park Constanţa, Ploieşti Shopping City, Brăila Mall, Deva Shopping Centre, Vulcan Value Centre din Bucureşti, Shopping City Galaţi, Retail Park Piteşti, Shopping City Târgu Jiu şi Severin Shopping Center.