Consiliul de administraţie care răspunde de transportul municipal a adoptat joi acest proiect, care implică achiziţionarea a 2.200 de vehicule, ceea ce ar reprezenta o investiţie de circa un miliard de dolari în următorii zece ani.
‘Votul de astăzi reprezintă o investiţie enormă în viitorul unui oraş Los Angeles sănătos şi prosper’, a comentat administratorul Hilda Solis.
Flota actuală de autobuze merge cu gaz natural comprimat, care era considerat la momentul achiziţiei sale, în anii ’90, opţiunea cea mai ecologică. Odată cu răspândirea tot mai mare a vehiculelor electrice, militanţii pentru apărarea mediului au făcut presiuni asupra Los Angeles-ului să facă tranziţia spre vehicule electrice cu emisii zero de gaze cu efect de seră.
‘Obiectivul de mediu este lăudabil (…) dar un angajament prematur pentru o tehnologie care nu şi-a dovedit încă eficienţa ar fi o eroare’, a menţionat coaliţia pentru gaze naturale regenerabile într-o scrisoare adresată consiliului de administraţie luna trecută.
California continuă să se poziţioneze în avangarda luptei împotriva încălzirii climatice, în pofida unei administraţii Trump care revine asupra pragurilor de poluare pentru centrale cu cărbune şi vehicule adoptate în timpul administraţiei Obama şi care şi-a anunţat decizia de a scoate SUA din acordul de la Paris, notează AFP.AGERPRES