Sondajul agravează problemele de imagine ale gigantului auto. Compania a trecut recent printr-o altă criză, după ce a fost nevoit să retragă 2,6 milioane de vehicule cu defecte ce au cauzat decesul mai multo persoane.

Sondajul anual menționat, realizat de grupul de consultanță Planning Perspectives Inc, cere furnizorilor importanți din industria auto să dea note relației pe care o au cu cei șase mari producători auto, care adună peste 85% din vânzările de vehicule ușoare din SUA. Pentru acești furnizori de top, General Motors este ultimul pe lista clienților preferați, mai puțin popular chiar și decât Chrysler, subsidiara Fiat Chrysler Automobiles, care și-a adjudecat fără întrerupere, din 2008, nedorita distincție.

 

Furnizorii dau note mici companiei General Motors atât la capitolul încredere, cât și pentru abilitățile de comunicare sau protecția drepturilor de proprietate intelectuală. Sunt, de asemenea, nemulțumiți de faptul că nu le permite să crească prețurile pentru a compensa creșteri neașteptat în costul materialelor.

 

Anul acesta, primele poziții în topul companiilor auto preferate de furnizori, relevat de studiul cu tradiție de 12 ani, sunt: Toyota Motor, Honda Motor, Nissan Motor și Ford Motor.