Sursă de inspirație pentru trupele hip-hop în anii `90, din cauza săraciei care caracteriza populația din zonă, cartierul Pantelimon devine una dintre cele mai cosmopolite zone ale Bucureștiului.
Doar pe Șoseaua Pantelimon, în lungime de circa 4 km, funcționează deja un hipermarket Cora cu galerii comerciale și un Brico Depot, grupate în centrul comercial Esplanada, un hipermarket Kaufland, șapte Mega Image Shop & Go, trei Profi (la câteva sute de metri distanţa unul de celălalt), două Mega Image și un Carrefour Express, fără a lua în considerare lanțurile locale de retail, buticurile sau magazinele amplasate pe străzi adiacente.
Joi își deschide porțile și Mega Mall, care va fi unul dintre cele mai mari malluri din țară, ancorat de un hipermarket Carrefour. Efervescența care a cuprins cartierul Pantelimon i-a determinat și pe nemții de la Lidl să înceapă demolările structurilor care au aparținut unui furnizor de echipamente frigorifice, aflat în insolvență din 2013, în locul cărora vrea să construiască un nou magazin Lidl. (Vezi galerie foto)
Conform autorizației de construcție obținută de Lidl, terenul de circa 3.000 mp va fi curățat până la mijlocul lunii viitoare şi permite construcţia unui magazin în suprafaţă de circa 2.500 mp.
Decizia retailerilor de a asalta cartierul Pantelimon este cel puţin surprinzătoare dacă ne raportăm la veniturile populaţiei din Sectorul 2 al Capitalei. Într-un top al veniturilor nete pe familie, Sectorul 2 se situează pe ultimul loc cu o medie lunară de 927 de euro, urmat de Sectorul 3 cu un venit net pe familie de 982 euro, Sectorul 5 cu 1.031 euro, Sectorul 6 cu 1.032 euro, Sectorul 4 cu 1.046 euro şi Sectorul 1 cu 1.177 euro, conform unui studiu realizat în 2014 de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.